اصلاح نژادی یا خودتحقیری؟ مساله این است!

امروز فیلم حصار ضد خرگوش رو نگاه می‌کردم و با یادآوری و مقایسه یه سری افکار و رفتار رایج در بین مردم، حیرت زده متوجه شدم که در قرن بیست و یک هم هنوز نژاد پرستی به ملیح ترین شکل ممکن در همه‌ی جوامع جریان داره حتی در کشورهایی که فکرشم نمی‌کنن مثل ایران!!! 

اگر جریان نداره این حجم از سفید و بور پسندی مردم سرزمینم ریشه در چی داره؟ اونم مردم سرزمینی که چهره‌ی معشوق در اشعار شعراء و ادیبان پیشین‌شون پوست گندم‌گون و موی سیاه و چشم و ابروی مشکی و خال لب بوده؟ 🙂 بله متاسفانه این تغییر ذائقه کمتر از چند صد سال قدمت داره و نشانگر یک عقده‌ی تاریخی ناشی از تحقیر و سرکوب نژاد ماست.

اروپایی‌ها به هر سرزمین که قدم گذاشتن( از آسیا و آفریقا و استرالیا گرفته تا قاره آمریکای اصیل) نتونستن تفاوت خلقت مردم اون سرزمین رو هضم کنن و تصور کردن که انسان فقط باید سفید پوست باشه و سایر نژادها فرقی با حیوانات ندارن!!! این شد که با تحقیر رنگ پوست مردم بومی و تلاش برای ترکیب اونها با جمعیت سفید پوست تلاش کردن نژادهای رنگین پوست رو حذف کنن😐 (البته این متمدنانه ترین کاری بود که کردن در برابر کشتار‌های دسته جمعی و به بردگی گرفتن مردم رنگین پوست) البته اهداف سیاسی و اقتصادی‌شون برای این کار خیلی قوی‌تر از یه تکبر نژادی و فرهنگی بوده. اما هر چی بود به نظر من در اثر این اقدامات انهدام‌های فرهنگی و روانی که توی جوامع ایجاد شد بیشتر از اثرات سیاسی و اقتصادی اون بود. تا جایی که یه عده از خود مردم بومی هم مثل سگ نگهبان به سفید پوست‌ها در سرکوب نژادشون کمک می‌کردن!!!

به عبارتی یه عده از مردم هر سرزمین مقاومت کردن و اصالت خودشونو حفظ کردن. اما یه عده که ضعف شخصیتی داشتن باور کردن که زیبایی و کمال فقط در پوست سفید وجود داره و برای فرار از حس حقارتی که در اونها ایجاد شده بود سعی کردن با کشتن و اسیر کردن هم‌نوعان‌شون یا حتی با ازدواج با سفید پوست‌ها رنگ پوست نسل بعدی‌شونو اصلاح کنن. تاریخ فراموش نمی‌کنه که سربازان هندی مردم سرزمین خودشون رو به خاطر مقاومت در برابر ارتش انگلستان تیربارون می‌کردن!!!

 خب در اثر تحولات سیاسی سفید‌پوستا از خیلی از جوامع رفتن؛ اما متاسفانه در کنار تحولات سیاسی شاهد تحولات فرهنگی نبودیم و این شد که سفید پوست ها رفتن اما سفید دوست‌ها باقی موندن و با حرص و ولع دنبال رگه‌های جمعیتی که از سفید‌ها در جامعه‌شون باقی مونده بود راه افتادن. و اینگونه ما شاهد بودیم که در کمتر از صد سال معیار زیبایی مردم سرزمین‌های آسیایی چیزهایی شده که هیچ ربطی به ویژگی‌های اصیل نژادی‌شون نداره!!!

به همین خاطر وقتی یه ننه به من می‌گه این شانس‌رو از دست نده پسرم خیلی خوشگله چون سفید و چشم رنگیه و من بهش می‌گم اتفاقا معیار زیبایی من پوست سبزه و چشم مشکیه براش سنگین تموم می‌شه و شروع به تحقیر ملاک‌های من می‌کنه😌 چون اجداد خودش با ترکیب نژادی قبلا سعی کردن حس حقارت خودشونو درمان کنن اما متاسفانه این حقارت رو توی نسل‌شون نهادینه کردن. 

اشتباه نکنید من سفید پوستهای چشم رنگی رو زشت نمی‌دونم. رنگ پوست سفید و چشم رنگی هم زیبایی خودشو داره؛ اما حرف من اینه که این ویژگی‌ها نباید ملاک زیبایی اصیل قلمداد بشن. چون هر نژاد با ویژگی‌های خاص خودش (با رنگ پوست و مو و رنگ چشم و حالت صورت و...) زیبایی منحصر به فرد خودش رو داره. از خدا جلو نزنیم که توی قرآنش فرموده: شما را از قبایل و نژادهای مختلف آفریدیم ( فقطططط) برای اینکه همدیگه رو بشناسید و از تفاوت‌ها برای تعامل استفاده کنید (نه اینکه وسیله‌ی برتری قرارش بدید و به هم تحمیلش کنید که!!!) همانا برترین شما نزد خدا با تقواترین شماست... ( اگر بفهمید که متاسفانه نمی‌فهمید)

پ.ن: ننه‌های بیکار لطفا توی هیات امام حسین دیگه دخترا رو اذیت نکنید. بابا شاید اصلا یه دختر نخواد با اون دماغ ورم کرده و چشمای پف کرده کسی ازش خواستگاری کنه!!!

نژاد آریایی  اصیل سفید پوسته کلا...

چشم رنگی و مو بور هم داره 

 

یعنی اینطور نیست که بگیم حاصل ازدواج با نژاد دیگه ایه که ما الان چشم رنگی و مو بور داریم و قبلا اصلا نداشتیم همچین چیزی

 

منتها به خاطر شرایط اب و هوایی و آفتابی که تو ایران هست ، مو مشکی زیاده 

 

والا این اطلاعاتیه که من دارم ( نمیدونم از کجا ، فقط پس ذهنم مونده) ...میرم یه سرچ بزنم ببینم چطوریاس XD 

 

 

نژاد آریایی سفید پوست بور نیست. اینا باورهای غلطیه که برامون ساختن. حالا سرچ کن متوجه میشی😌

بیاین اینو جستم :

 

 

ریشه انسان از آفریقا است و در آغاز همه انسان‌ها موی سیاه و چهره‌ای نسبتا تیره داشتند. پوست و موی مردم اروپا نیز در آغاز مانند دیگر مردم جهان تیره بود. نظریه اصلی برای توضیح سفید شدن پوست و زرد شدن رنگ مو در مردم شمال اروپا که در میان دانشمندان پذیرفته شده به این صورت است: در شمال اروپا به خاطر روزهای کم آفتابی میزان ویتامین دی که به پوست انسان می‌رسد کم است و پیش از آغاز کشاورزی در این مناطق، بیشتر تغدیه مردمان این نواحی گوشت دام و ماهی بود و ویتامین دی موجود در گوشت و ماهی کمبود این ویتامین در آفتاب شمالی را جبران می‌کرد و پوست مردم هم‌چنان تیره بود.

پس از آغاز کشاورزی، مقدار مصرف غلات در اروپا زیاد شد و کم شدن مصرف گوشت و ماهی به این معنا بود که انسان‌ها در این قاره به مرور با کمبود ویتامین دی مواجه شدند. بدن ساکنان این نواحی برای جبران این امر به مرور ملانین کمتری تولید کرد و پوست و رنگ مو و رنگ چشم انهارا کم رنگ تر کرد تا بدین وسیله به سنتز ویتامین دی دریافتی از خورشید کمک کند بنابر این چند هزار سال پس از سکونت انسان در شمال اروپا به مرور پوست این ساکنان از تیره به سفید و رنگ چشم و پوست انها از مشکی و قهوه ای تغییر کرد.البته در جنوب اروپا مخصوصا کشور هایی نظیر ایتالیا و یونان به علت ساحلی بودن این کشور ها و مصرف زیاد غذاهای دریایی و زاویه بهتر تابش خورشید رنگ چشم و مو و پوستی تیره تر از مردم المان دارند.مردم ایران به علت نزدیک بودن به خط استوا نیز  مانند مردم ایتالیا و یونان دارای مو ها و چشمانی تیره تر شده اند.

 همچنین علت این‌که رنگ موهای مردم زردپوست نواحی شمالی ازجمله اسکیموها هم‌چنان سیاه مانده‌است میزان مصرف بالای ماهی در غذای این مردمان است.البته هیتلر و حزب نازی نظریه هایی را مطرح کردند که در جهان باعث باور های غلطی در بین مردم بخصوص ایرانیان شده است که فقط نزاد بور و زاغ نزاد خالص اریاییست و بقیه دست خورده اند

 

دیدی خودت سرچ کردی به حرفم رسیدی 😂
حالا اگر از خود اروپایی‌ها بپرسی می‌گن همه‌ انسان‌ها از اول سفید و بور بودن 
بعد در اثر آفتاب‌سوختگی پست و زشت شدن 😂🤦🏻‍♀️

چقدر حرف دل بود :))

اون بور و با چشم رنگی هم عالی بو. مثل ننه ابراهیم 👌🏻😅

 

اصلا زیبایی به رنگ پوست نیست من خودم سفید و بورهای بی نمکی رو دیدم که فقط سفید و بور بودن و چشم رنگی اما جذابیتی ندارن در عوض سبزه رو هایی با چشمای مشکی که آدم ضعف میره وقتی به صورت زیباش نگاه میکنه.

هنوزم تحت تاثیر هست مغزمون متاسفانه :(

زیبایی واقعا معیار نسبی داره شاید یه نفر رو من زیبا ببینم بعد یکی دیگه بگه عه وااا این کجاش قشنگه ؟ 
مساله اینجاست‌که وقتی می‌بینیم یه خط کش خاص برای زیبایی تعیین شده اصلا از خودمون نمی‌پرسیم چرا باید این معیار باشه؟ 
چه برتری داره این معیار؟  
مشکل منم دقیقا همین مسخ شدن ذهن‌هامون توسط این معیارهای اشتباهه🤦🏻‍♀️

اره واقعا. هرکس زیبایی رو در یک مدل میبینه. همین خط کش خاص هست که  توقع کاذب به وجود آورده :/

 

دقیقا خیلی از پسرا و دخترا ملاک‌هاشون تحت تاثیر همین افکار مسمومی که زن‌های دور و اطراف‌شون مخصوصا مادراشون با همکاری فضای مجازی و رسانه‌ها به خوردشون دادن این‌جوری فشل شده ؛ این موضوع فقط مختص مردا نیستااا؛ مامان من یه دختر دایی داره که سی و چهار سالش شده اما هنوووووز درصد بالایی از خواستگاراشو فقط به خاطر این رد می‌کنه که منتظره یه پسر شیربرنج با چشم آبی بیاد خواستگاریش😐😩

جمعه ۲۹ مرداد ۰۰ , ۱۷:۳۸ فاطـــღـــمـه ツ

اینکه کی چی میگه کاری ندارم

به روسی ها چی میگن؟ آخه اونا هم پوستاشون خیلی سفیده

همینطور کره ای ها و چینی ها هم پوست سفیدی دارن

گمونم به اونا زرد میگن؟ 🤔 کسی میدونه بگه

خب ما ایرانی ها هم هممون سیاه نیستیم که ، سفید هم داریم ، تو جنوب بیشتر سیاه داریم ، که صدالبته به سیاهی آفریقایی ها نیست

روس‌ها سفید پوست هستن و علت اینکه مناطق شمالی ایران سفید پوست زیاد داریم ترکیب نژادی ما با روس‌هاست در حالی که حتی اگر نژاد اصلی ایرانی رو سفید فرض کنیم این نوع سفید نیست. خب البته که ما سیاه پوست و زرد پوست کامل نیستیم و در طول زمان در ترکیب با نژاد های زرد و سفید و سیاه تغییر رنگ پوست داشتیم الان به آش شله قلمکار مجسم هستیم 😂😂😂😂 
مردم شرق آسیا زردپوست هستن سفید نیستن. 
من راجع به نژاد و رنگ پوست تخصص کافی ندارم که نظر قطعی و علمی بدم. حرف اصلی من اینه : کی گفته فقط یک رنگ پوست و مو و چشم زیباست و باید معیار باشه؟ این حرف از کجا نشات گرفته؟ تا جایی که من از ادبیات کهن یادمه هیچ کدوم از زیبا رویان تاریخ ایران زمین مو بلوند و چشم آبی با پوست سفید یخی نبودن!!!

آقا خب این که مناطق افتابی اکثرا مو مشکی و پوست تیره اند که ثابت شده اس 😂😂😂

 

یه سریا هستن بورن وقتی  منطقه شونو عوض میکنن ، موهاشون تیره میشه

بهش میگن شرایط محیطی...

 

ولی در کل قبول اقا 😂😂🖐🖐🖐🖐

 

در واقع بحث این نیست که علت تفاوت‌ها چیه، بحث من سر اینه که تفاوت وجود داره و کی گفته که در این تفاوت سفید پوستی زیباتر از رنگین پوستی هست🤔
خوشحالم قبول کردی 😂😁

یا برعکس، خواستگارایی که زنگ می‌زنن همون اول می‌پرسن دخترتون سفیده؟ :)))

اووووووف امان از ننه‌های اصلاح نژاد کننده‌😂😂

امیدوارم زودتر همسر مطابق میل تو پیدا کنی و ازدواج کنی

من قبلا خیلی عذاب میکشیدم اما الان که میان دورم روح‌شیطانیم میاد و برعکس قدیم خندم میگیره و میزارم لحظه اخر بهشون میگم متاهلم حالشون بگیره😂😂

واااااای خیلی خوبی چقدر کار باحالی می‌کنییییی😂😂😂
بذار به اعتراف شیطانی هم من بکنم ؛ با اینکه متاهل نیستم منم می‌گم نامزد دارم 😂😂 قیافه‌هاشون خیلی دیدنی میشه 😂😁 البته مدیونی فکر کنی براشون مهم باشه‌هاااا سررریع می‌رن دنبال یکی دیگه می‌گردن😂

حیف که از کارخونه نمیشه سفارش داد براشون بیارند حیف!

اگر چاره داشتن قطعاااا سفارش می‌دادن 😂

لک لک ها هم فعلا بازنشسته شدن تو ایام کرونا😂

😂😂😂
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan