من با همه گفتم گدای شاه طوس‌ام

حرف های سیاسی زدن از هر زبان و هر فکری رو می پذیرم و حتی محترم می‌شمارم

حتی اگر پایه‌ی علمی و فکری نداشته باشه و از روی جوگیری یا سیاست زدگی باشه

اما اگر کسی بخواد برای توجیه زندگی به سبک آشغالی‌ش به مقدساتم توهین کنه، جوری با مشت می‌زنم توی دهنش که دندوناش بریزه توی معده‌ش( قابل توجه دوستانی که به صورت کامنت عمومی و خصوصی بنده رو خشن خطاب کردند اصولا این تعبیر استعاری رو برای نشون دادن شدت مقابله به کار می‌برن وگرنه بنده تا حالا با مشت توی دهن هیچ دشنام دهنده‌ای نزدم، علی رغم اینکه فردی که در قرن بیست و یکم به این شعور نرسیده که به عقیده‌ی دیگران احترام بذاره مستحق رفتار انسانی نیست)... به همین شدت...تعارفی در کار نیست وقتی تمام دنیا با هر عقیده ای از آتئیستِ بی خدا تا مسیحی و یهودی و زرتشتی و بودایی و... می‌فهمن که باید به مقدسات دینی همدیگه احترام بذارن و باهاش شوخی نکنن چه برسه به اعتقادات خودشون!  ولی تو احمق بی‌بته نمی‌فهمی باید به عقاید دینی مردمت احترام بذاری و با شخصی مثل امام رضا که مردم ایران جون‌شونو به پنجره فولادش گره زدن از این شوخیایی نکنی که با خانواده‌ی خودت می کنی...

#میراسمائیلی_بخواند

سلام 

فک کنم نتونه بخونه :|
یحتمل الان زندان یا بازداشتگاهست

وقتی بشه ب معصوم انتقاد کرد 
این ک دیگه جای خود دارد
-_______________________-
خیلی عصبانیم خیلی -__-
چی شدع!؟چرا من بی خبرم!؟🤦🏼‍♀️
دلم نمی‌خواد اراجیفی که گفته تکرار کنم اسم نحس‌شو توی گوگل سرچ کن خبرش هست...
عه عه عه عجب خلیه:/
این چیه نوشته؟😐
خیلی گستاخه...خیلی 😡
اصلا نمیفهممش 
با این نوشته...بعد اومده نوشته من فقط به علم الهدی انتقاد کردم!؟نمردم و انتقادم دیدم:/
نسبت دادن منکر به امام رضا انتقاد به علم‌الهدی ست؟
من نمی‌فهمم وقتی سواد رسانه‌ای ندارن چه اصراریه قلم دست بگیرن؟ 
همون بهتر که رفت زندان
بره بالای دار ان‌شاالله 😐
مرگ هم واسه این آدما کمه!
به خدا خیلی کمه...خیلی قلبم جریحه دار شده 
اینکه به شهادت امام اهانت کرده نقطه‌ی اوج داغی که از امام به دل ماست زشتی ماجرا رو دوچندان می‌کنه ...
چه زندگی خاک بر سری دارند امام نشناسهای بی رگ و ریشه. 
چه پوچ و بی معناست آدمی که امام ندارد و به انسان کامل مقدسی اعتقاد ندارد.
عشقتان به امام رضا پایدار و فزاینده باد
 خاک بر سر تر می‌شوند وقتی این حقارت را به زبان می‌آورند و اگر دین ندارند حداقل آزاده‌ هم نیستند...
ممنون پایدار و موفق باشید.
امام رضا غریبه.... غریب...
بمیرم برای غربتش...کور بشیم ما که انقدر میزبان بدی هستیم...
البته چون امام صاحب ارض خداست قطعا اون صاحب‌خونه‌ست و ما مهمون خوان نعمت‌شیم پس باید بگم کور بشیم ما که انقدر نمک به حروم و ناسپاس‌یم که از سفره‌ی اکرام صاحب خونه متنعم می‌شیم و بهش دهن کجی می‌کنیم.
چقدر درست فکر میکنی سِرِک...
چقدر خوبه که این متن رو نوشتی!
:(
از خودم شرمنده ام، روسیاهم جلوی امام...
ولی انگار دیگه برام تکراری شده بود این مزخرفات...
حس کردم مثل قبلا هیچ غلطی نمیتونند بکنن
نمی دونم درست فکر کردم یا نه..
خدا کنه درست فکر کرده باشم :(
عزیزمی دختر جان ... دشمنت روسیاه باشه عزیزم
اینکه کاری نمی تونن بکنن درسته دریا با پوزه سگ نجس نمی‌شه و اینا با فوت دهن ناچیزشون نمی‌تونن نور خدا رو خاموش کنن اما این دلیل نمیشه ما دربرابر گستاخی‌شون سکوت کنیم چون در برابر ولی خدا مسئولیم که ازش دفاع کنیم.
فکر می‌کنم خاصیت آخرالزمانه که انقدر فکر منحرف رایج شده که برای همه‌مون عادی شده ... منم این طوریم خیلی وقتا متوجه نمی‌شم حق و باطل کجاست ‌و کجا باید واکنش نشون بدم و دفاع کنم و کجا باید ساکت بمونم ...
همیشه از خدا خواستم که کمکم کنه متوجه کار درست بشم توم از خدا همینو بخواه 
باشه... حتما دعا باید بکنم... باید! :|
بایدی نیست‌...بستگی به خواست دلت داره
دلم هم همینو میگه... :)
قربان دلت *__*
جسارته ها، ولی خود مقدسات اسلام وقتی کسی تو روشون می ایستاد بهشون ناسزا میگفت، با مشت نمی زدن تو دهنشون.
کاسه داغ تر از آش نیست این سبک مسلمانی؟
عزیزم مقدسات اسلام اگر منظورت امام هست که در شان‌ش نبود بایسته با چنین کسانی هم دهن بشه اما اگر تاریخ اسلام رو بخونی پیروان اون مقدسات نمی ایستادن تا کسی به مقدسات‌شون توهین کنه و اون مقدسات هم منع‌شون نمی‌کرده از دفاع ...نمونه‌ش همون فرد ابلهی که پیامبر رو دروغ‌گو خطاب کرد و حضرت علی در همون صحنه با شمشیر هلاکش کرد...حکم اصلی اسلام در برابر صاب النبی اعدامه...فکر نمی‌کنم داغ‌تر از شریعتم عمل کرده باشم... از اون دسته آدمایی نیستم که به اسم آزادی اندیشه و دین رحمانی اجازه بدم هر نوع توهینی به پیشوای راه دینم بشه... اینکه یک نفر از سر جهالت و خشم یک‌جایی در تاریخ به یکی از امام‌ها دشنام داده و امام در برابرش سکوت کرده قابل قیاس نیست با این که کسی به امام معصوم نسبت فحشا بده بعد ما سکوت کنیم که مثلا تندرو به نظر نیایم و رفته رفته این دست افراد به خودشون اجازه ی هر نوع گستاخی دیگه رو بدن تا جایی که حتی عصمت ائمه رو زیر سوال ببرن اون وقت چی از دین باقی می مونه؟ گمان نمی‌کنم امام در زمان حیات‌شون هم نعوذ بالله عزت نفس نداشته و اجازه می داده هر کسی بهش نسبت منکر بده ... 
یکی به من توضیح بده کجاهای این اسلامی که شما معتقدی پیامبرش فحش هایی که ما همه در کودکی و بزرگسالی خوردیم با تیع شمشیر جواب میده دین رحمانیت است پس. ما از هر طرف که رفتیم جز وحشتمان نیفزود!

قبل از به حکومت رسیدن، همین بزرگوار نبود که سنگش می زدن و از پنجره روش آشعال می ریختن دعوت به مدارا می نمود و میرفت به عیادت همون مزاحم مریض؟ این همه روایت نداریم که اشخاص میان به امامان فحش خواهر مادر میرن امامان میگن اگه راست میگی خدا نوامیسمونو ببخشه اگه دروغ میگی خودت رو؟ الان قبول داری این در تناقضه با این خشم و آتش و خون مورد طلب شما؟
قصاص قتل که تو قرآن هست، کنارش از گذشت هم گفته شده. پیامبر هم که تاکید کرده من انسانم مثل شما، فرشته نیستم. حالا شما تصمیم داری از این انسان عزیز بت بسازی ناسزا گوش رو به صلابه بکشی، چهارتا صلوات بفرست، برو همون جاهایی که امامان شانشونو با کرامت نشون دادن حفظ کردن بخون، چکش قضاوتت رو هم بذار زمین یه دور بزن برگرد که محض خشم شخصی حکم اجرا نکنی.

آتیش شما تنده بزرگوار. توهین به آدما، به عزیزانشون، به مقدساتشون، به باوراشون زشته ولی جون آدما رو انقدر راحت نمیگیرن. 
همه‌ی چیزایی که از اسلام رحمانی گفتی درسته اما اسلام دین یک وجهی نیست مثل مسیحیت که بگه اگر کسی زد توی گوشت طرف دیگه‌ی صورتتو بیار جلو تا دومی رو هم بزنه اسلام دین عزت نفسه توی جواب کامنت قبلی گفتم که امام نمی‌ایستاده کسی بهش نسبت ناروا بده خودتم الان گفتی امام می‌رفته از خودش دفاع می کرده اما نصفه گفتی فقط جایی که به درد استدلال خودت می خورد گفتی ادامه‌ش اینه که اگر دروغ به ما نسبت دادی خدا سزای حرف‌ت رو بده؛ اینکه پیامبر گفته من انسانم فرشته نیستم مربوط به یک مبحث دیگه ست عزیزم نه عصمت ایشون و ائمه اینکه هر چیزی هرجا خوندیم ترکیب کنیم برای استدلال اسمش مغلطه‌ست و نتیجه‌ش میشه همین اسلام بی بخاری که تحویل مردم دادن تا حتی به خودشون جرات ندن از اعتقادات شون بلند حرف بزنن ... هیچ کجای دنیا طرفدار هیچ دین و آیینی نمی‌ایسته شما هدچی دلت می‌خواد به اعتقاداتش بگی فقط ما ایرانی ها هستیم که اگر یک نفر همین الفاظو به پدر و مادرمون بگه باهاس فیزیکی درگیر می‌شیم اما اسم ائمه و دین که میاد یادمون می‌افته که روشن فکر باشیم و مدارا کنیم... 
من آتیشم تنده باشه تندی این آتیش رو از روی تعصب و خشک مغزی به دست نیاوردم حداقل احساس می‌کنم مطالعات فقهی‌م به خاطر رشته ی تحصیلی‌م از خیلیا بیشتر باشه ...برام تفکیک شده کجا اسلام دین رحمانیته و کجا دین جهاد و شمشیر کشیدن...
هیچی دیگه. ببخشید مزاحم شدم پس. خدا خودش ما رو از تبر قضاوت شما در امون بداره.
مزاحم نیستی مراحمی ... منتها ناراحت می‌شم که شما و امثال شما چون هر فردی که از دین دفاع می‌کنه رو افراطی یا بی تعقل فرض می‌کنید به خودتون اجازه می دید مثلا در مقام بحث یا استدلال هر نوع توهینی بکنید و بعد از طرف توقع احترام و تایید حرف‌تون رو دارید ... :)
یه سوال هم برای حضار ممکنه پیش بیاد، کسی به من یا زن و بچه م توهین کنه مجازاتش اعدامه؟ مجازم سر از گردنش جدا کنم ادب شه؟ ما ایرانی ها که نه، هیچ اجنبی خودفروخته عاقلی هم ناسزا رو با قتل جواب نمیده. خوبه شما قانون هم خوندین و حکم و واکنش ناسزا به خانواده رو با سب النبی مقایسه می کنین!

بنده هم عرض نکردم پیامبر و امامان به گناه میفتن. گفتم انسانن، شما بتشون کردی، شمشیر به دست نشستی جلوی بت خونه ت، هر کی نگاه چپ بندازه چون شمشیرت می بره میزنی خط خطیش می کنی. تعصب، تعصب، تعصب.
من گفتم ناسزا رو با قتل جواب بدیم؟ کجای متن من این رو می رسونه که ناسزا رو با قتل جواب بدیم؟ در فرهنگ حقوقی صب یا سب نبی مترادف با ناسزا نیست لطفا بیشتر در این باره مطالعه کنید بعد تهمت تعصب بزن دوست عزیز ...مقایسه ی من در باب واکنش اجتماعی مردم به یک قضیه واحد با در نظر گرفتن نفع شخصی شون بود در توجیه حکمی که می‌گی نبود ...شما فقط دنبال تخریب دفاع من هستی اصلا به استدلالم توجه نمی‌کنی.
من مسلمان هستم دوست عزیز نه بت پرست لطفا راجع به کلماتی که به کار می‌بری کمی بیشتر تعقل کن ... من گفتم ائمه معصوم هستن و من از این عصمت تمام قد دفاع می کنم حالا شما گیر دادی به یک خط که من استعاری گفتم مشت بر دهان چنین فردی می زنم و منو بت پرست خطاب می کنی؟ عجب :)
اینجای متن، نه استعاره ست، نه حرف از مشت زدنه. مستقیما حرف از گرفتنِ جونِ یک نفر آدمه:
اگر من قاضی پرونده‌ش بودم به جرم صب نبی اعدامش می‌کردم...

--------------------
بذارید مقایسه شما رو با هم یه نگاه بندازیم: 

فقط ما ایرانی ها هستیم که اگر یک نفر همین الفاظو به پدر و مادرمون بگه باهاس فیزیکی درگیر می‌شیم اما اسم ائمه و دین که میاد یادمون می‌افته که روشن فکر باشیم و مدارا کنیم... 

آیا اینکه ما وقتی ناسزا میشنویم هیجان زده میشیم، خونمون به جوش میاد، میریم با طرف فیزیکی درگیر میشیم یک رفتار عاقلانه ست؟ آیا شما تا به حال به پرونده های ضرب و شتم و قتل برنخوردی که یکی یه چیزی گفته، طرف پریده دست به یقه شده، یکی از طرفین بلایی سرش اومده، کشته شده؟ حکم ضارب در این پرونده ها چیه؟ دفاع از خود نیست. قتل غیرعمده. میدونید چرا؟ چون مجازات ناسزا گفتن کشتن و ناقص کردن ملت نیست. بعد شما میای حکمِ سب النبی رو میذاری کنار اینکه «اگه یک نفر همین الفاظو به پدر مادرمون بگه فیزیکی درگیر میشیم، الان فاز روشنفکری برداشتیم» و توقع داری چه نتیجه ای گرفته بشه؟ یک عمل غیرعقلانی رو مطرح کردی برای اینکه نشون بدی حکم قتلی که خواهانش هستی عقلانیه!

بنده هیچ کجا عرض نکردم اون یکی گونه تون رو بیارید که سیلی دوم رو هم بزنن و نشون بدید چقدر اهل مدارا و فلانید. حرف من اینه که مثل نقل و نبات حکم اعدام صادر نکنید برای مردم. شما میتونی طرف رو بندازی زندان، شلاقش بزنی، تبعیدش کنی لب مرز سیستان یا هر چی. ولی چی کار می کنی؟ میای میگی اعدامش کنید، به مقدساتم توهین کرد پس دیگه حق نداره نفس بکشه! همینقدر آسون. جون آدم ها به اندازه آب بینی بز براتون ارزشمند باشه لااقل. کاش.

+شما همچنان به بنده نگفتی کجاهای اسلام دین رحمانیت شد.

++شرمنده شما، بنده دارم حضورا از یک نفر حوزه درس خونده مستقیم سوال می پرسم و پس از گرفتن جوابش، با شما حرف میزنم. بنابراین فکر می کنم منابع حرفام از آنچه می اندیشیدید بسیور معتبر تر باشه.

+++من اگه توهینی به شما کردم عذر میخوام.
خب استدلال اولت نشون می‌ده اصلا و ابدا متوجه حرف من نشدی... دوست عزیز توی جواب قبلی هم گفتم مقایسه ی رفتار اجتماعی مردم هیچ ربطی به توجیه حکم صب یا سب نبی نداره من این دو استدلال رو کنار هم نگذاشتم توی دوتا موضوع مختلف حرف زدم اصرار شما برای چسبوندن این دوتا استدلال به هم رو نمی‌فهمم!!!!
 بله حکم سب نبی اعدامه چه شما خشن بدونیدش چه ندونیدش و این حکم شامل سب ائمه هم‌ می‌شه حالا اینکه حرفی که اون آدم زده سب ائمه حساب می‌شه یا نه قاضی باید تصمیم بگیره...بعد راجع به واکنش اجتماعی حرف جدایی بود راجع به اینکه تمام موضع گیری‌ها در برابر اعتقادی بودن حرف منه وگرنه اگر این پست راجع به یک مساله‌ی خانوادگی بود خود شما اصلا اعتراضی نداشتی به از کوره در رفتن من... من گفتم خوبه که مردم در برابر دشنام درگیر میشن؟!!!! من گفتم مردم رفتارشون تعارض داره یک رفتار رو در دو شرایط مختلف با توجه به نفع شخصی متفاوت ارزش گذاری می‌کنن و همیشه هم موضع گیری‌شون فقط در برابر دینه...حالا اینکه شما چه جوری برداشت کردی تقصیر من نیست...دوباره هم می‌گم شما احتمالا تعریف دقیق ساب النبی رو نمی‌دونی که داری هی اصرار می‌کنی به خاطر دشنام مردمو نمی‌کشن چون ساب النبی دشنام نیست عزیز من اینو از همون فرد فقهی که می پرسی هم بپرسی می گن بهتون...
راستش رو بخوای فردی مثل اون آدم که در قرن ۲۱ فریاد رشد اندیشه و چه و چه سر می‌ده بعد به اندازه ی همون بزی که می‌فرمایید شعور نداره که به مقدسات کسی توهین این‌چنینی نکنه از درجه ی انسانیت ساقطه و هیچ ارزشی نداره برام اگر سب نبی کرده باشه حقشه مجازات شو تحمل کنه...
اسلام در اونجایی دین رحمانیته که انسان‌ها رو برابر و برادر می دونه و هیچ برتری نژادی و جنسیتی برای بشر قائل نمیشه مگر به رشد فضائل و اخلاق  و اجازه نمی‌ده افراد به راحتی همدیگه رو قذف کنن چه برسه به امام معصوم...
راجع به منبع حرفاتون باید بگم حتی اگر معتبر باشه با مصادره به مطلوب در جای نادرستی داره استفاده می‌شه چون شما داری به رویه ی پیامبر قبل از حکومت اسلامی استناد می‌کنی و حکم سب نبی رو که بعد از حکومت اسلام وضع شده نقد می کنی...بعدشم یه جوری داری به من می‌گی انگار من این حکم رو وضع کردم حکم اسلامه به من چه؟ اگر این آدمم حرفی که زده شامل این حکم بشه بازم به قضاوت شخصی من نیست :) پس من نمیفهمم مشکل این قضیه با من چیه!!؟؟🤔 
یعنی دوست فقهی شما می‌گه حکمی برای سب نبی و ائمه توی اسلام نداریم؟ و اگر کسی رو به این جرم از حیات ساقط کنن بی عدالتیه؟
ابتدا به ساکن، در یک مکالمه مبتنی بر متن، اگه من متوجه منظور شما و شما متوجه منظور من نشی، و اینکه ما چطور حرف همدیگه رو برداشت می کنیم دقیقا تقصیر گوینده ست. باید بتونیم حرفمونو به نحوی از همین طریق به همدیگه منتقل کنیم، چون راه دیگری وجود نداره. من صورت و لحن و دست شما رو نمیبینم و نمیشنوم که بتونم کمک بگیرم. بنابراین میتونید شفاف تر بنویسید که منظور من فلان و فلانه، بیسار و بهمان نیست.

من از از کوره در رفتن شما ناراحت نیستم. اینکه شما در مواجهه با ناسزا شنیدن به خودتون یا مقدساتتون چه حسی دارید به من چه اصلا فی الواقع! لکن از اینکه حکم صادر می کنید، از اینکه رو حساب همین واکنش شما یه نفر ممکنه کشته بشه، بله، از این ناراحتم. اگه شما بیای برای ناسزا شنیدنِ مستقیم از یک نفرِ سوم کاملا گمنام هم اینطور واکنش نشون بدی و اون واکنش شما منجر به کشته شدن اون شخص بشه، بله من اونجا از خود شما هم انتظار دارم از نتیجه عملتون وحشت زده بشید. لکن به دلایلی، نمیشید. و این عجیبه.

اولا که ممنونم که پذیرفتی که راضی به کشته شدنِ یک آدمِ دیگه هستی. این بسیار شجاعانه ست. اما، مساله مهم اینه که شما تعیین نمی کنید کی از درجه انسانیت ساقطه و کی نیست. شما خدا نیستی مومن گرامی. من به همینجا میخواستم برسم. به همینجا که شما تکیه میدی به پشتی محکم صندلیت، و بدون ذره ای تردید حکم میدی که کی آدمه و کی نیست. با همین استدلالِ کسی که از ما نیست اصلا آدم نیست، کشتار راه میفته، قتل عام صورت میگیره، شنکجه ها رخ میده. و این تفکر چه از جانبِ حاکم میانمار در قبال مسلمانان، چه از جانب هیتلر در قبال یهودیان، چه از جانب مهاجران آمریکا در قبال سرخپوست ها، چه از جانبِ شمای مسلمانِ دوازده امامی در قبال کسی/کسانی که به زعم شما به مقدساتتون توهین کرده/کردن، خودش فی نفسه غیرانسانیه. 

و اما، در مورد اینکه دوست فقهی ما میفرماید چی.

اول توییت امیر میراسماعیلی رو با هم بخونیم که ببینیم اون «توهین اینچنینی» که میفرمایید چی بوده:
در مورد علت شهادت امام رضا دو تا روایت هست که یکیش میگه ایشون با خوردن آب انگور مسموم شدن و دیگری میگه علت آب انار بوده، پس صد در صد ایشون به آب انگور و چیپس و ماست هم علاقه داشتن، اونوقت علم الهدی میگه رقص و موسیقی هتک حرمت به امام رضاست! برو خالی نبند امام رضا از خودمونه بابا!

و من از اینجا به بعد سعی می کنم تقریبا نقل نعل به نعل کنم از منبع حوزویم:

اولا روایت [درمورد سب النبی] حساب کتاب داره. 
توی اینها کلمه «سب» اومده که به معنای اهانت نیست. بلکه یه چیزی بالاتره و باید فحش آشکار بده.  ضمنا توی عبارات روایات «کان یقول» داره. این یعنی یارو یکی دوبار فقط اینکارو نکرده. بلکه مستمرا اینکارو میکرده
این جهت اولش که از این روایات، نمیشه برای اون طفلک حکم برید.سب باید توهین آشکار باشه.بعد یه قاعده هم داریم توی مجازات، به نام قاعده دَرع. میگه همین که توی یه سری چیزاش شک داشته باشید، حکم اجرا نمیشه. مثلا اگه شک دارید این بنده خدا از روی عصبانیت گفته، یا شوخی میکرده و منظور جدی نداشته، باعث میشه حکم ساقط بشه. قاعده ش میگه «الحدود تدرع بالشبهات». توییت های ایشون توهین آشکار نداره و لحن معمول کاربر هم شوخیه.
چون مجازات ها برای این گذاشته میشه که طرف مثلا فلان کارو نکنه. یعنی خاصیت بازدارندگی داشته باشه. همین که ابراز پشیمونی کرده، باعث میشه بگیم بابا اصلا منظور جدی نداشته. خصوصا اینکه پشیمونیش قبل از اجرای حکم یا گرفتنش بوده.

حالا این قسمت اولش.جهت دومش اینه که جدای از این، برفرض که این آقا اصلا مستمرا فحش میداده. آیا حکمش همینه که کشته بشه یا نه؟
برخی از علماء نظرشون اینه که این گونه احکام، توی فضای فرهنگی خودشون باید فهمیده بشن. اولا افرادی که توی اون فضای فرهنگی زمان ائمه این حرفها رو میزدند، جایگاه معاند داشتند که حالا داستان خودشه. یعنی هرجور فردی که توهین کنه، حتی مستقیم به امام فحش بده، اینطور نیست که مشکل داشته باشه. مثل کسی که از روی عصبانیت یه چیزی بگه. بلکه باید آدمی باشه که کاملا حق رو دیده باشه، بعد از روی عوضی بازی اینکارو بکنه! ثانیا اینکه این احکام، مثل اینکه فلانی رو بکشید، با توجه به فضای فرهنگی خودشون قرارداد شده. یه سری نظریاتی توی مباحث اخلاق و سیاست وجود داره که بهشون میگن جماعت‌گرایی. اینا میگن آقا هنجارها و خوب و بد اخلاقی دسته بندی داره. همه شون اینطوری نیست که ابدی و ازلی درست باشه. مثلا دروغ گفتن کار ناروایی حساب میشه. درست؟ اما توی شرایطی ممکنه کار ناروا اما درستی باشه. اما مثلا اینکه شما چطوری جلوی بزرگتر رفتار کنی، وابسته به فرهنگه. اصل اینکه احترام بذارید، همه جا مشترکه اما چطوری بودنش وابسته به فرهنگ هاست.
بر همین اساس، اصل اینکه باید مجازات کرد کسی رو که به مقدسات یه عده توهین میکنه (کما اینکه اگر ما هم به مقدسات مسیحیت توهین کنیم، قرآن نهی کرده و گفته نکنید اینکارو) اصل این قضیه درست. اما چگونگیش وابسته به فرهنگ هاست. برا همین نمیشه گفت الان هم باید همونطوری رفتار کرد که قبلا رفتار میکردن. یعنی میگم برفرض که زمان پیامبر حکمش قتل بوده. الان فرهنگها عوض شده و حکمش این نیست. فقه مکتب قم -اصطلاحا- این سبکی فکر میکنند .مرحوم حاج شیخ موسس، آیت الله حائری،شاگرد برتر ایشون محقق داماد،آقای منتظری و... .

--------------
پایانِ سخنانِ منبعِ حوزوی. امیدوارم که کمکی به نتیجه گیری شما در مورد حق زندگی اون یارو کرده باشه. جهت ثبت در تاریخ، امیر میراسماعیلی از زمانی که روزنامه نگار بود، نه به عنوان نویسنده، نه به عنوان طنزنویس، آدم مورد علاقه و تایید من نبوده، و چه بسا خودم هم باهاش درگیر شده م و از طرز برخوردش بدم اومده. اما هرگز، تاکید می کنم که هرگز، خواهان این نیستم که بابت اینکه نوشته هاش به مذاقم خوش نیومده، ببرن از جایی بیآویزنش.
خب ممنون که یکسری اطلاعات فقهی رو برای من کپی پیست کردی 
الان با این کامنت شما اثبات شد که بنده یک انسان تندرو،افراطی،وحشی و عضو طالبان هستم که شمشیر گرفتم دستم و همراه داعش دارم هرکسی که خلاف میل من حرف می‌زنه قتل عام می‌کنم ...اعتراف می‌کنم که مسیر زندگیم عوض شد... الان اگر راضی شدی تموم کنیم این بحث رو چون به نظر من اصلا شبیه یه بحث مفید علمی نیست فقط یه تلاش یک طرفه برای اثبات داعشی بودن فکر منه که خب با توجه به اینکه شما اصرار داری حرف منو متوجه نشی فایده ای نداره...
در پناه خدا باشید...
کپی پیس که نکردم، شما نظر اوشون رو خواستید منم به ایشون منتقل کردم و عین جواب رو آوردم برای شما. دیگه اینکه پند گرفتین یا ملال، پای خودتون.

راضی هم خیر، نشدم. درووقع بهم برخورد که وقت من و دوستم رو گرفتید تا جواب سوالتونو بگیرید، و تهش با گرفتن جواب یه سری فحش به خودتون دادید از جانب ما.

خداوند هر دو نسخه اسلام شما رو هم حفظ کنه. ما رو هم از تیغ قضاوت شما به همچنین.
من فکر نمی‌کنم از شما و دوستتون درخواست کرده باشم که وقت بذارید در واقع من از شما هیچ سوالی نداشتم ، خودتون اصرار داشتید حرف تون رو اثبات کنید. تمام پروسه ‌ی تلاش شما مگه غیر از اثبات این مواردی که توی اون کامنت گفتم هدف دیگه‌ای داشت؟ 
خداوند حافظ اسلام حقیقی و راستین هست کما اینکه طی ۱۴۰۰ سال پیش در برابر تمام هجمه ها و تخریب‌ها بوده...
ان شاالله که هیچ وقت گذرتون به محکمه نمی‌افته که یک داعشی بخواد حاکمه تون کنه :)
میدونی مشکل اینه ایشون ساندیس انگور ندیدن فکر کردن هر آب انگوری اونیه که خودش میخوره 
:))))) 
خیلی خوب بود حرفت...
خلاصه که مثبت ببین :)) این بنده خدا یکم دنیا ندیده است :)) یا بهتر بگم ندید بدیده
نیوشا اصولا آدمی نیستم که انقدر از کوره در برم... ولی نسبت به ائمه خیلی حساسم ...اصلا طاقت ندارم کسی این‌جوری بهشون بی احترامی کنه...
یعنی دوست فقهی شما می‌گه حکمی برای سب نبی و ائمه توی اسلام نداریم؟ و اگر کسی رو به این جرم از حیات ساقط کنن بی عدالتیه؟

این اگر سوال نیست چی است؟ آب انگور؟
شما از جانب من به خودت ناسزا بگی، من رو ناحق و خودت مظلوم جلوه نمی دی بزرگوار. سطح مکالمه رو به شدت میاری پایین فقط.
حالا شما با یک کپی پیست وقتتون تلف شده منم قبلش کلی از وقتمو گذاشتم به کامنتای شما جواب دادم که می تونستم ندم به علاوه این یک سوال رو با بله یا خیر هم می تونستی جواب بدی یا اصلا موظف به جواب دادن نبودی... بحث سر حق یا ناحق نیست فقط حوصله ی بحث کردن با شما رو ندارم این مکالمه که از اول با مغلطه و سفسطه شروع شد و آخرش با کپی پیست یکسری مطالبی تموم شد که خودم صفر تا صدشو حفظ بودم به نظرم اصلا سطحی نداشت که پایین بیاد :)
چون که در واقع من مخالف حرف‌های دوست فقهی شما نبوده و نیستم و این حرفها جواب من نیست چون اصلا ربطی به حرفی که من زدم نداره و این همش برمیگرده به اینکه شما متوجه منظور من نمی‌شی و اگر هم تا صبح به این مجادله ادامه بدیم بازم متوجه نمیشی...و دستور قرآنه که از مجادله‌ی بی‌ثمر بپرهیزید...
خوبه خودتم می‌دونی که نسبت‌هایی که به من دادی از جمله متعصب و خشک مغز و هیتلر بودن و غیره ناسزا محسوب می‌شه ... الان اسلام رحمانی رو اگر بخوایم اجرا کنیم این می‌شه که من از شما تشکر کنم و بگم ان‌شاالله هر کسی که داره اشتباه قضاوت می‌کنه یا اشتباه فکر میکنه هدایت بشه... غیر از این چیزی به ذهنم نمی‌رسه :)
میفهمم منم اینجوریم دیدی که :)) 
آره یادمه مخصوصا برق چشمات وقتی به اون مزاحمه می‌گفتی شما بیجا کردی 😂😂😂
باشه.
:)
عزیزم ، میدونم ممکنه ناراحت بشی و بهت بربخوره ، من صحبت هاتون رو خوندم ، کامنت بیشتر نمیدم ، ولی تحجر دقیقا یعنی همین حرفی که شما زدی ، و صد البته خودت متوجه متحجر بودنت نیستی . الان توی ایران مجالسی برپا میشه که جهت احترام به ائمه ، دارن سه خلیفه ی اول رو لعن میکنن . اینکه سنی های کشور راه بیفتن اعدام بخوان واسه اینطور افراد ، شما هم کسی به مقدساتت شوخی و حتی توهین کرد اعدام بخوای !!!! واقعا سنگ روی سنگ بند نمیشه . من به اسلام اعتقاد دارم بخاطر مهربونی بیشمارپیامبر عزیز که از پدر مهربانتره و حرف های عاقلانه حضرت علی . واقعا اگه ، دین اسلام اون چیزی که شما توی کامنت هات گفتی ، واقعا درک میکنم مردم چرا روز به روز از اسلام و به خصوص شیعه منزجرتر میشن . 
سلام نادیای عزیز منتقد همیشه در صحنه 
نادیا جان من همیشه از خدا می‌خوام که منو از تحجر در اندیشه در امان بداره و خودم هم سعی می‌کنم همیشه خودمو پیش خودم قضاوت کنم و اگر اشتباه فکر کنم خودمو اصلاح کنم اما همه‌ی ابناء بشر جایز الخطا هستن پس نمی‌تونم بگم از خطر تحجر در امان هستم اما مثل خیلیا دارم تلاش میکنم متحجر نباشم...
این پست یه پست احساسیه عزیزم من بسیار عصبانی بودم از توهینی که به مقدساتم شده بود و خب این واکنش رو نشون دادم...البته که هیچ وقت با هیچ توهین کننده‌ای چنین برخوردی نداشتم و خودم هم طبق درسی که تا به امروز خوندم میدونم که اصولا توهین اون آدم سب نبی محسوب نمی‌شه تا مشمول اون حکم بشه چون اون جرم تعریف خاصی داره حالا که اینکه حکم سب نبی چیه و در چه مواردی اجرا ‌می‌شه و اصلا حکمش باید اجرا بشه یا نه یه بحث تخصصیه که خیلی مفصله و از این خرده صحبتا دوره...
همه‌ی ما ممکنه وقتی خیلی از یک نفر عصبانی هستیم ممکنه به دوستمون بگیم دلم میخواد فلانی رو خفه‌ش کنم انقدر ناراحتم کرده اما در واقع ما نمی‌خوایم حقیقتا اون فرد رو خفه کنیم یا موافق خفه کردن کسانی که مارو عصبانی می‌کنن نیستیم دوستمون قطعا مارو قضاوت نخواهد کرد که تو آدم وحشی هستی و همه ی کسانی که عصبانیت می‌کنن خفه می‌کنی...
نمیدونم متوجه منظورم شدی یا نه... در واقع برداشت جولیک اصلا از من درست نبود. شما شاید منو نشناسی اما جولیک منو بیرون از فضای مجازی دیده و باهام صحبت کرده و فکر نمی‌کردم انقدر سریع راجع به من قضاوت کنه... شاید چیزی که باعث شد در برابرش موضع بگیرم و رک و راست بهش نگم که این طور که تو فکر می‌کنی نیستم این بود که خیلی تند و بی انصافانه از روی یک واکنش منو قضاوت کرد و برچسب تحجر بهم زد در صورتی که می‌دونست چنین آدمی نیستم...
این خیلی بده که ما از روی چند خط نوشته که می دونیم فرد ممکنه در حالت عصبانیت یا ناراحتی مطلق نوشته باشه کل اعتقاد و شخصیت اون فرد رو قضاوت کنیم و زیر سوال ببریم...نمی‌فهمم انقدر موضع گرفتن بعضی افراد در برابر آدمایی که احساس می‌کنن آدمای مذهبی هستن از کجا میاد هرچی هست فکر می‌کنم منصفانه نیست...
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan