دیو و دلبر

یکی از فانتزیای بچه گی من تماشای انیمیشن دیو و دلبر بود.

با اینکه زبان اصلی بود و چیزی سر در نمی آوردم از حرفایی که رد و بدل می شد ولی سرنخ اصلی فیلم برام یه حرف بزرگ داشت دختری که با هم سن و سالاش فرق داره...

بزرگتر که شدم و زبانم به حدی رسید که بفهمم شخصیتای کارتون چی میگن فهمیدم اون دختری که ازش خعلی خوشم میاد انگاری بیشتر ازش خوشم میاد...یه دختر متفاوت...کسی که دنبال نگاه مردای زشت و چندشی مثل گستون(یکی از شخصیتای فیلم) نیست.عاشق کتاب خوندنه و همین وجه مشترکش با دیو باعث یه علاقه ی عجیب غریب میشه. دختری که با رویاهاش زندگی می کنه و منتظره که یه چیزی بیشتر از روزمرگی های زندگی فقیرانه ی توی دهکده سر راهش قرار بگیره و با همین شخصیت رویایی و عجیب و غریب می ره عاشق یه دیو می شه!!! 

تازگیا که فیلم سینمایی دیو و دلبر ساخته شد یک بار دیگه نشستم پای تمام نوستالژی های کودکی و نوجوونیم و یک دفعه احساس کردم که چقدر از پیش زمینه های ذهنی من به صورت ناخودآگاه از یه کارتونی که توی بچگی دیدم تاثیر گرفته!

علی رغم علاقه ای که به این کارتون دارم ولی متاسفم که یه شرکت صهیونیستی انیمیشن سازی می تونه انقدرررر حساب شده روی ساختن تفکر بچه ها و شکل دادن شخصیت بزرگ سالی شون برنامه ریزی کنه و با یه انیمیشن در این سطح فرهنگ سازی کنه و الگوهای اخلاقی جهان شرقی رو با سبک خودشون به خورد ما بده و در حدی اثر گذار بشه (مثل سیندرلا ) که تبدیل به یه شخصیت ماندگار بشه و حتی با گذشتن دهه ها و ساخت انواع انیمیشن های با کیفیت تر و به روز تر هیچ چیزی جاشو نگیره ...و در برابر این سطح از تاثیر گذاری ما همچنان نشستیم وفقط نظاره می کنیم و هیچ کار خوبی تولید نمی کنیم.

و این تازه از نمونه کارتوناییه که خیلی سال پیش ساخته شده... تاثیر انیمیشن هایی که الان ساخته می شن مثل frozen که بماند...

خواهر زاده من عاااشق فروزان
روزی 3بار میدیدتش
در یک حرکت انتحاری زدم و پاکش کردم 
نه بخاطر تهاجم فرهنگیش
بخاطر اینکه نمیذاشت ما هیچی دببینیم
:دی
ولی کاملا با نتیجه گیریت موافقم
عاشق حرکت انتحاریت شدم اصلا :))) 
ولی من جرات ندارم از این حرکتا واسه خواهر زاده م بزنم چون فاتحه م خونده ست...:))) 
بله گویا شوربختانه نتیجه گیری درستیه...
من از حرکتا زیاد میزنم
:))
البته خواهرزادم 3سالش بیشتر نیست و دقیق نمیتونه درک کنه چه بلایی سر سی دیش اوردم
اولا فقط گریه میکرد و خواهرمم فحش نثارم 
بعد چند روز خوب شد
:)

خواهر زاده ی منم ۴ سالشه اما روی لب تابشون اپلیکیشن فیلم و انیمیشن نصب کرده خودش روشن می کنه انواع کارتونو میاره تماشا می کنه هیچ احتیاجی هم به کمک ما نداره :/
اگرم حرکتی بزنیم متوجه میشه کله مونو می کنه :))))
سلام

جسارتا نتیجش چی شد!؟!؟ (تفکر)
نتیجه ی چی ؟ فیلم؟ جریانش مفصله پیشنهاد می کنم برید دوبله شده شو تماشا کنید ... ولی آخرش دیو انسان میشه :) 

موفق باشید!!!
شاد و پیروز باشید :)
فروزن خوبه؟ ندیدمش -__-

:: واقعا می بینی چقدر خوب انیمیشن میسازن و چطور تاثیر میذاره؟ کاش ما هم یکم پیشرفت کنیم :/ من فقط امسال با دیدن شاهزادۀ روم یکم به انیمیشن سازیمون امیدوار شدم اونم فقط بخاطر این بود که تا حالا یه انیمیشن ایرانی این شکلی ندیده بودم :|

:: دیو و دلبر رو بچه بودم دیدم. کتابش رو هم خوندم. ولی متاسفانه خیلی از مسائلشو فراموش کردم. ولی سیندرلا رو از بس تو بچگی دیدم همه اش یادمه :دی من زیبای خفته و سفیدبرفی رو هم دوس دارم :))
سلووووم دوست جان جانان ... 
فروزن؟ راستش از لحاظ جذابیت عاره واقعا عالیه... ولی از لحاظ پیام اخلاقی نمی دونم چی باید بگم نیاز به نقد دقیق داره...
جدیدا یه فیلم سینمایی ترکیبی با انیمیشن به اسم مبارک ساخته شد که گرچه فیلم نامه ی ضعیفی داشت ولی جلوه های انیمیشنی خوبی داشت و این نشون می ده که ما می تونیم ولی نمی خوایم یا اینکه فرهنگ رو در حدی مهم نمی دونیم که براش سرمایه گذاری کنیم تا بتونیم...
اصلا یه مثلث سیندرلا/زیبای خفته/دیو و دلبر بود که جزء لاینفک کودکی های من بود... ولی نمی دونم چرا به صورت ناخودآگاه اصلا برای دیدن سفید برفی اقدام نکردم :/
:|
نتیجه این بحث! 

انواع و اقسام و ورژن های مختلفش دیدم! :|
:))) آهان...
نتیجه ش مشخصه که...
تهاجم فرهنگی که ازش حرف می زنیم قدمت یکی دو ساله نداره و ابزارش قوی و قدیمیه و در مقابل ما به شدت منفعلیم و فرهنگ غنی اسلامی ایرانی مون با این کاهلی و انفعال داره از بین می ره و جایگزینش فرهنگ غربی می شه که با قالب مفاهیم اخلاقی خودمون به خورد بچه هامون داده میشه 
خواهر زاده شما خیلی خفنه
خواهر زاده من که هیچی از تکنولوژی جز عکس گرفتن سرش نمیشه
:)
آره متاسفانه یکمی زیادی خفنه :)))

سلام به روی ماهت قشنگم :**

هووممم... الان ینی نبینم؟ یا ببینم؟ :))

:: عه جدی؟ نمی دونستم. می بینمش حتما :))
دقیقا همینه. این مبارک و شاهزادۀ روم نشون میدن تواناییش رو داریم... کاش بازم بسازن همچین کارایی رو... من هر وقت انیمیشن اون وریا رو می بینم هی حسرت میخورم که چرا ایرانیا همچین چیزایی نمیسازن :(

خب الان ببین. سفید برفی هم قشنگه. دیگه وقتشه مثلث رو به مربع تبدیل کنی :))
قربانت دوست جانم
چرا ببین ... من همه ی انیمیشنا رو می بینم چون وقتی با آگاهی نگاه کنیی و بدونی چی داری می بینی و خط فکریت متزلزل نباشه ایرادی نداره...
واقعا حیف...علاوه بر اون کلی استعداد جوونامون داره هدر می ره...
سفید برفی رو در بزرگسالی دیدم ولی تغییری توی مثلثم ایجاد نشد :))) 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan