اهلی کن مرا...

توی بالکن کوچیک خونه‌ی فتح خدا و بانو، روی قفسه‌ی فلزی نصب شده به دیوار یه کبوتر تپلی لونه کرده و دوتا تخم کوچولو گذاشته؛ هر دفعه می‌رم سرش می‌زنم سرشو کج می‌کنه و برام از ته گلوش صدا در میاره، یکی دوبار حتی چهارپایه گذاشتیم و رفتیم از نزدیک نگاهش کردیم ولی تکون نخورد...مادر بزرگی می‌گه اینجا فضله هم ننداخته تا حالا!

گمانم جَلد شده... مثل من که جلد چایی تازه دم سماور همیشه روشن مادربزرگی و بوی تنباکو خوانساری که پنجشنبه ‌ها فتح خدا به یاد مادر خدابیامرزش توی خونه راه می‌اندازه و همیشه رایحه‌ش روی در و دیوار خونه‌شون هست و خاطرات ریز و درشت و نصیحتای آب دیده‌ای که وقتی کنارشون می‌نشینی دوتایی شروع می‌کنن با زبون گرم‌شون مثل بافتنی رنگی رنگی و دلچسب به قامت لحظه‌هات می‌بافن، شدم...

جلد شدن چیز عجیبیه، خونه ی فتح خدا و بانو قلمرو افسانه‌ای غریبیه... وقتی فکر می‌کنم می‌بینم دقیقا خونه یعنی همین. یعنی جایی که خاکش پاگیرت کنه، هواش هواییت کنه، آدماش وابسته‌ت کنن...یه کلام خونه یعنی جایی که جَلدت کنه...وگرنه که شهر پر از چهاردیواریای آهنی و بتونی خالی و سوت و کوره...


روباه گفت: من نیازی به تو ندارم. تو هم نیازی به من نداری. من برای تو روباهی هستم شبیه به صدها هزار روباه دیگر...ولی تو اگر مرا اهلی کنی هر دو به هم نیازمند خواهیم شد. تو برای من در عالم همتا نخواهی داشت و من برای تو در دنیا یگانه خواهم بود.

شازده کوچولو 📚 

يكشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ , ۱۴:۴۸ آقای سر به هوا :)
کفتر جلد...
کفتر همون کبوتره؟ یعنی همش برام سواله که این دو تا دو نوع پرنده‌ن یا اسم یه نوع پرنده‌ست یکیش محاوره‌ست؟🤔
يكشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ , ۱۵:۲۳ آقای سر به هوا :)
همون محاوره است
به نظرم کفتر از کبوتر قشنگ تره:)

کفتر باز نیستی:)
چی بگم والا، 
نه کفتر باز نیستم😅
متن از خودته؟! 👀
بله غیر از چند خط آخر که از کتاب شازده کوچولوئه بقیه‌شو خودم نوشتم ...چطور؟
خیلی قشنگ بود آخه! :)
ممنون 😊
یعنی مطالب دیگه‌م قشنگ نبود؟😄
چرا ولی این حرفه ای بود یکم
😄😄 خب خوبه امیدوار شدم به خودم
سلام :)

درود بر حقوقدان اهل قلم بیان

عکس جدید پروفایلم مبارکه
سلام و درود بر جناب قدح 
ممنون 😊

سرک خاتون خیلی بی ربط اومدم کامنت 
بدم ولی کامنتا نظرمو جاب کرد،یاد پست کارت افتادم،تو چندسالته؟
اگر بخوام مثل بقیه خانوما جواب بدم باید بپرسم چند بهم میاد؟😁
اما اگر بخوام به روش سه‌رک خاتون جواب بدم باید بگم ۲۶ سالمه بهارنارنج جان😊
واقعا؟؟؟:)))من همش فکر میکردم دارم وب یه دختر17/19ساله رو میخونم
دروغم چیه بابا جان 😁
جدا؟😂😂😂😂 آخه دختر ۱۷ _۱۹ ساله چه جوری سر کار می‌ره؟😂😂😂
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan