شوهر خانمِ صورت کبود کی بود؟

اگر نگم توی همه خونه های سرزمین ایران باید بگم توی اکثر خونه های این دیار یه زن هست که همیشه نجابت و حفظ آبرو کرده و مشکلات رفتاری و کج اخلاقی‌ها و گندکاری‌های شوهر لامصب‌شو کتمان و پنهان کرده و حتی برای آبرو داری جلوی بقیه کلی هم از اون نکبت تعریف کرده و بهش احترام گذاشته و بالا بردش طوری که کل فامیل و دوست و در وهمسایه فکر کنن مردک فرشته ست و به سرش قسم بخورن...

بعد همین زن بی‌نوا وقتی کارد به استخوانش رسیده و سر یه فضاحت بزرگ صدای اعتراضش بلند شده از طرف بقیه متهم شده و تو دهنی خورده که این مرد فرشته‌ست و ایراد از توئه حتما وگرنه که آقای فلانی توی خانواده‌ دوستی و خوبی و پاکی زبان‌زده و فلان و بیسار...

اون وقت دیگه ماجرا تف سربالاست که زن بدبخت نه روش می‌شه گذشته‌ی نکبتی که با سیلی سرخ نگهش داشته رو برای هر ننه‌قمر و غیرِقَمَری بازگو کنه نه می‌تونه ثابت کنه که بابا طرفش هیولاست و یکی باید این زن بدبخت رو از شرش نجات بده...

خلاصه هر خاکی بریزه سرش هیچ خاکی نمی‌تونه بریزه سرش...😐😐

تازه بر فرضی که مرد مذکور در حد همون گنداخلاقی زن نگون‌بخت رو اذیت کرده باشه و زن بروز نداده باشه از یه سنی به بعد که مرد مذکور از تب و تاب و اذیت افتاد دیگه زن بدبختی که از دست ایشون ضعف اعصاب گرفته و تا حالا همه‌چیزو ریخته تو خودش و تحمل کرده و هزارتا درد و مرض داخلی و خارجی گرفته، اون آدم سابق نیست و با توجه به تغییرات سنی و جسمی کج خلقی و بیرون ریزیش شروع می‌شه... نقطه‌ی عطف ماجرا اونجاست که کل فک و فامیل و در و همساده میگن عااااااخی آقای فلانی انقدر مظلومه، مهربونه، بی آزاره اما زنش مادر فولاد زره ست پدر مرد بیچاره رو درآورده اصلا قدر مرد به این خوبی رو نمی‌دونه اونم تو این دوره قحطی مرد... خدا نصیب نکنه ...😐😐😐


پ.ن: از عوارض کارورزی در دادسرا دیدن و شنیدن چیزاییه که تا مدتها اعصاب آدمو له و لَوَرده می‌کنه...😐😒

سلام
شما تو دادسرا دیده باشید.بنده تو زندگی اطرافیان هربار به شکل ها مختلف می بینم..
خدا به خانم ها صبر بده
سلام 
متاسفانه کم نیست وقتی برید محیط هایی که مشکلات این دست خانواده ها سرباز کرده متوجه میشید 
شما وسط یه مشت خانواده مشکل دار هستی و به کل مردم ایران تعمیم میدی؟

شما احیانا تو درساتون آمار پاس نمی کنین؟ روش نمونه گیری رو بهتون یاد نمیدن؟


بزرگوار اول متن گفتم که نمیگم همه و تعمیم نمی‌دم 
اما انصافا اگر فرهنگ مردسالار ایرانی رو ببینید مخصوصا توی خانواده‌هایی با قدمت بیشتر چنین چیزهایی کم نیست واقعا ...نسل جدید یکم ماجراش فرق می‌کنه چون زن‌ها دیگه جنس تو سری خور نیستن و زیر بار هر شرایطی نمی‌رن ولی نسل مادرای ما واقعا مظلوم بودن...
پی نوشت آخر هم مشخص می‌کنه منظور متن مشاهده‌ی یه واقعه‌ی خاصه
حالا شما خودتو ناراحت نکن 😊
سلام

واقین جای بسی تعجب است ک شما با این روحیه رفتین سمت ترازوی قضاوت و عدالت! 
عحیب است


بلی
خدا نصیب نکنه!

سلام 
کدوم روحیه؟ 
یعنی عدالت در قضاوت ندارم؟ 
چی بگم از این همه مسخره بازی جامعه مرد سالار:/
و جالب‌ترین نقطه‌ی ماجرا حق به جانب بودن‌شونه...
در جایگاهی نیستم ک بگم در قضاوتتون عدالت دارید یا ن!

منظور این روحیه هست ک با این اتفاقا ب شدت تحت تاثیر قرار می گیرین!
بقیه هم تحت تاثیر قرار می گیرن اما شدت شما بسیار بیشتره!
هنوز زوده برای اینکه فن قضاوت عادلانه رو یا بگیرم اما دارم تمرین میکنم
وخب برداشت شخصی با قضاوت دو مقوله‌ی جداگانه‌ست ...
آره من روحیه‌م خیلی حساسه ...نمی‌دونم خدا چه جوری منو فرستاد تو این عرصه ولی حتما حکمتی داشته...باید قوی بشم ان شاالله...
جمعه ۴ خرداد ۹۷ , ۱۳:۵۶ آقای سر به هوا :)
بهتر کم کم چیزهایی که بهشون علاقه داری دور خودت جمع کنی
در اینده خیلی لازمت میشه
متوجه منظورتون نشدم 🤔
جمعه ۴ خرداد ۹۷ , ۱۴:۰۳ آقای سر به هوا :)
خب تو دادگاه پر از حس بدهدبه خاطر اختلافات و پرونده ها که میبینی
اگه میخوای افسرده نشی چیزهایی که خوشحالت میکنه جمع کن دور خودت که بعد از تمام شدن کارت تو یه محیط پر استرس جایی برای ارامش داشته باشی!
همین که می‌تونم راجع بهش حرف بزنم خودش یه موهبته ...
وقتی نیت و هدف خدایی باشه حس جهاد نمی‌ذاره افسرده بشید 😊
من خیلى از این زندگى ها دیدم..خیلییییى!!
آدمایى که آرامششون رو فداى آبروشون میکنند.. صبر این آدمها اصلا قابل درک نیست برام.
البته باید اینهم گفت که بعضى وقت ها مورد عکس این رو هم دیدم یعنى مردى که براى حفظ آبرو و حفظ کانون خانواده اش بعضى کارهاى بد همسرش رو تحمل میکنه ولی خب تعداد این کیس ها خیلى کمترن
میگم که بیشتر از نسل مادرهای ما این‌جورین خیلی فداکار بودن که نسل ما این طوری بار نیومده...
همه‌ی مردا هیولا نیستن قطعا ولی تعداد هیولاهاشون کم نیست...کاملا با کامنتت موافقم😊
باشه مردای ایرانی بدن و هیولا

مردای غربی حتما خوبن که سوئد و آمریکا و انگلیس بالاترین آمار تجاوز رو در دنیا دارن

نمیدونم متاهلین یا مجرد. اما زندگی زناشویی همینه! باید مدارا کرد و ساخت

چه زن. چه مرد.

به مظر من نسل قبل زن ها مدیریت خیلی بهتری داشتن تا الان
همممم نه مردای ایرانی‌ همه‌شون بد و هیولا نیستن به نظر من فقط بد آموزش می‌بینن...
مردای غربی رو من نمی‌شناسم اونجا زندگی نکردم که راجع به فرهنگ‌شون نظر بدم هرچند من سبک زندگی اروپایی رو هم اصلا قبول ندارم... فکر نکنید از اون آدمای غرب‌زده و اروپایی تفکر هستماااا😁😁😁
یکی از جملات معروف مقام معظم رهبری موقع خوندن خطبه‌ی عقد جوان‌ها اینه که بروید با هم بسازید...بنا و اصل زندگی مشترک ساختنه نه ویران کردن
... اما این به معنای این نیست که طرفین حق دارن همدیگه رو اذیت کنن یا اخلاقای بد داشته باشن یا از گذشت طرف مقابل‌شون سوء استفاده کنن...
با جمله‌ی آخرتون فقط پنجاه درصد موافقم...چون نیمی از گذشت و سکوت زن‌های قدیمی به خاطر بی‌پناهی و اجبارشون بوده اگر یه سر به دادگاه خانواده بزنید جمعیت عظیمی از زن‌ها رو مشاهده می‌کنید که بعد از مثلا سی سال زندگی تازه اومدن طلاق بگیرن وقتی هم بهشون میگی چرا الان بعد از سی ساااال سازش اومدی می‌گه مجبور بودم چاره نداشتم...الان جامعه حمایتم میکنه اون موقع خانواده‌مم حمایت نمی‌کردن

راستی. یه وفت از طرز صحبت من ناراحت نشیدها

من صحبت عادیم اینطوریه

اگر باعث ناراحتیتون شد. عذر می خوام
خواهش میکنم ناراحت نشدم😊
من باید سعه‌ی صدر رو یاد بگیرم ... 😁
هممم ولی خواهرانه بگم لحن تون تنده و ممکنه مخاطب رو خیلی ناراحت کنه یا باعث سوء برداشت بشه 😊
من تا همین چند وقت پیش میگفتم بابای فلانی خیلی مرد خوبیه که با مادرش زندگی میکنه تا اینکه یک چیزی فهمیدم خون جلو چشمامو گرفت :)) یعنی نزدیک بود از عموی محبوبم تبدیل شه به عموی خدابیامرز مقتولم :))

بابابزرگ خودمم جوونی هاش دیوونه خونه سیار بوده به قول مادربزرگ خدابیامرزم ولی خب پیر شده بود یه نفسی شده بود من عاشقش بودم و وقتی میشنیدم جوونی هاش فلان کرده بیسار کرده باورم نمیشد که مرد به این مظلومی انقدر بدجنس و خبیث بوده باشه از یکسری جهات !‌:))

و یک چیزی هست که میگه حتی اگه یه مردی خبیث نباشه پیر که میشه چون هورمون های زنانه ی بیشتری تو بدنش ترشح میشه لطیف تر میشه و برعکس خانوم ها هورمون زنانه شون از یه جایی به بعد کم میشه برای همین به طور کلی رفتارشون و ... یکم زمخت میشه!

همه چیز زیر سر یه ذره هورمونه یه جاهایی!!!
😂😂😂😂
انگار درد مشترک خیلیاست 
خدا بگم اون هورمون رو چی کار کنه 😁
خیلی زشته که من دارم به یه همچین پست جدی و حتی غمگینی میخندم؟ :/ 
خا تقصیر خودته :/ از وقتی اینو "خلاصه هر خاکی بریزه سرش هیچ خاکی نمی‌تونه بریزه سرش...😐😐" 
خوندم دارم میخندم :/ D: 
اشکالی نداره نور دیده تو فقط بخند من راضیم به هر پست جدی بخندی چون خندیدنتو دوست دارم 😊
سلام
با دیدن این پست یاد یه نفر افتادم 
دقیقا زندگی اش شبیه همین خانمه 😔😔
سلام عزیزم
چقدر بد 😔
باید اعتراف کرد که ظلم مرد به زن سختتره تا زن به مرد، مرد میتونه طلاق بده و زودتر ریکاوری میشه اما زن نه.
خانم ها لطفا توی انتخابتون دقت کنید، مرد که چیزی حالیش نیست هر کی دید خوشش میاد میره سمتش، انتخاب و بله نهایی با شماست، شما دقت کنید و با جارتا حرف قشنگ خام نشید
وااااااای صبیه آسمان خودتی؟
پ‌.ن: گمانم شما رو با یه دوست وبلاگ نویس قدیمی اشتباه گرفتم ...عذرخواهم...
^__^ واهاهاهای نور دیده D: 
فقط چون یکم جو اینجا الان سنگینه فک کنم برم تو همون وب خودم بخندم بهتره :دی 
[موزی از گوشه وب برمیدارد و آهسته از گوشه وب خارج میشود]
😁😁😁😁😂😂😂😂😂
برو برو راحت باش 
اصلا از دفعه دیگه با پیژامه و رکابی بیا وب من اینجا متعلق به خودته 😂😂😂
نه نه، با این تاپ شلوارک گل گلی گشادا میام D: 
😍😍😍😍😍 به به خوشتیییییپ🤣🤣😂
بابا اینقدم دیگه اوضاع بد نیست، هست؟
تازه متنت جوریه که آدم حس میکنه تمام زن‌ها فرشته و پاک و خوش اخلاق و همه چیز تمومن و هیچ‌وقت شوهرآزاری نکردن و طرف مقابل هر کار خواسته کرده. حتی تو نسل قبل هم فک نکنم زن‌ها به این خوبی و مظلومی که نوشتی باشن! حداقل کاری که زن‌ها میکنن تو خونه، نیش و کنایه و زخم زبون زدنه که شاید آزار روحی به مراتب بدتر از اونی که خودشون میبینن برای مرد داشته باشه :)))
و البته وجود (و نه فراگیری) مواردی که تو پست نوشتی رو هم انکار نمی‌کنم 😊
بد بودن اوضاع یه چیز نسبی و بستگی به معیار خود آدم داره...
نه تمام زن‌ها هم فرشته و پاک و خوش اخلاق نیستن اما اگر به واقعیت نگاه کنیم جنس زن طوریه که نسبت به مرد فداکارتر و سازگارتره و چون همیشه تحت سلطه بوده خیلی کم پیش‌اومده که قدرت و توانایی و حتی قصد آزار و ستم به مرد رو داشته باشه و این در مورد نسل زن‌های قدیمی‌تر که بسیار بی‌پناه بودن بیشتر صدق می‌کنه...درباره‌ی بد زبانی هم عقیده دارم که وقتی زن کاملا جنس دوم محسوب بشه و هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خودش نداشته باشه زبان تنها وسیله‌ی دفاعیش می‌شه و خب قدرت زبان کم نیست دیگه...😁😊
راستی کجایی تو؟ دلمان تنگ رفت برات 😍
فدای دل بزرگت :)) :*
من روزی چند دفعه دلم میخواد بیام پست بذارم و روزمرگی‌های به درد نخور بنویسم، ولی خویشتن‌داری می‌کنم و نمیام 😊
خدا نکنه سرت سلامت عزیزم 😍😘
چرا فکر می‌کنی روزمرگی‌هات به درد نخوره؟ توی هر نوشتن و قلم زدنی یه فایده‌ای هست حتی اگر فکر کنی نیست... حداقل برای خودت از لحاظ منظم شدن ذهن و تخلیه استرس و فشار روزانه خیلی موثره 😊
این یک طرفِ قضیه‌ست. طرفِ دیگرش به مراتب بدتره.
کدوم طرفش حوا جانم؟ ☹
جنبه‌های مختلفی داره... :(
بله متاسفانه ☹☹
اصلا الان من دارم یه جنبه‌هایی‌شو می‌بینم که تا حالا فکر نمی‌کردم اصلا موجود باشه 😐
جدی گفتم خاتون جان :| :))
منم جدی گفتم حوا جانم...پارسال فقط پنج روز رفتم دادگاه خانواده اندازه پنج سال حبس چیزای عجیب غریب از زندگی مردم دیدم ظلمایی که باورم نمی‌شد زن و شوهرا نسبت به هم روا بدونن انجام بدن☹
می‌دونی خاتون جان به نظرِ من بدترینش تهمته...
وااااای وااای وای اینو نگو که واقعا دلم می‌خواد راجع بهش چیزی نگم...
یه بار سر همین موضوع نزدیک بود وسط جلسه دادگاه بزنم زیر گریه ... خیلی خودمو کنترل کردم...
به نظرم اوج بی انصافی و بی غیرتیه که آدم به کسی که حتی قبلا ناموس خودش بوده تهمت بزنه...خیلی 😶 چیزی نگم دیگه
بگذریم...
خودت چطوری؟! :)
قربان تو عزیزم... دعاگوی حوا جان مهربونم هستم😍😘🤩
عزیزم اجازه بده من سکوت کنم وگرنه زخم دلم که وا شه اونوقت انقدر باید از این بدبختیا بگم که نمیشه جلوشو گرفت! بعضی وقتا فقط سعی میکنم بهشون فکر نکنم. یه نوع فراره، اما حداقل موقتا آروم میشم.
ای بابا توم که مثل من دلت خونه عزیزم...باشه اشکالی نداره سکوت کن ...ولی گاهی سکوت حرفای بزرگی داره😶☹
اگر الان مردا موضع نگیرن کی بگیره؟😂 انقدر تو این مملکت خوش به حالشونه که اگر این حرفا زده بشه دفاع میکنن که از امتیازاشون کم نشه یا مثلا زنا دم در نیارن 
ولی واقعیت اینکه که همه چیز در حال تغییره و زنا کاملا اگاه شدن
زنده باد دختری که وقتی شوهرش برای بار دوم دست روش بلند کرد اجازه نداد به بار سوم برسه و اون زندگی رو ترک کرد(دیدمش که میگم😊)
کسی هم که میگه باید صبر و مدارا کرد👈🏻صبرو  مدارا را تو جامعه ما فقط واسه زن خوب میدونن 
ولی همون اشتباهاتی که یه زن از شوهرش ببینه محکومه ببخشه یه مرد از زن ببینه تا اخر عمر میکنش تومبان عثمان😒😒😒😒
خب خیلی کامنت آتشی داری عزیز و معلومه آتیشت خیلی تنده 😂😂😂😂
فقط راجع به خط آخر باید بگم به نظر املای کلمه تنبان درست باشه نه تومبان 😂😂🤣🤣🤣
چقدر جو سنگینه ...هنوز باید کامنتارو یه چن بار بخونم تا مفهومش رو درک کنم ،فک کنم اگر مجازی نبود و حقیقی بود جلسه گفتمان خوبی بپا میشد....شما خوب ما مرد ها رو  متهم کردین ها...از خدا بترسید.....:))
حالا خدایی اگر فقط حرف خودم بود می‌شد گفت دارم تند‌ قضاوت می‌کنم ولی می‌بینید که جمعیت زیادی از خانمها دل‌شون خونه واقعا ‌...تازه اینا جدای از تعداد کثیر کامنتهای خصوصی هست که در این باب برام اومد و حسابی ناراحتم کرد و من حق می‌دم که دلشون نخواد کسی از زندگی خصوصی‌شون خبردار بشه 
موافقم بحث حقیقی هم سوءتفاهم و سوءبرداشتش کمتره و هم جذاب‌تره ...
نه بابا من کی باشم آقایون رو محکوم کنم من فقط از یه واقعیت فرهنگی که توی محیط کاری و حتی فامیلی تجربه کردم و دیدم حرف زدم و البته به قول آقای بهروز نمی‌شه از جزء به کل با استفاده از استقراء تعمیم و کلیت داد ...کما اینکه مرد خوب و خوش اخلاق هم من دیدم اما کم دیدم😁😁😁
ولی شما نظرتون رو بگید ما استفاده می‌کنیم...😊
اول اینکه اون بالا فقط لایک بود و دیس لایک نبود که بزنم:)))
بعد اینکه تعداد مرد های خوش اخلاق کم هسبتن به نظر شما ولی فک کنم از 7 میلیارد آدم یه 40 میلیونی در بیاد که اونم تمام مردای ایرانی هستن ...یه کف مرتب ،وای ببخشید الان ماه رمضون صلوات بفرستین به خاطر سلامتی همه مردای خوش اخلاق ایرانی...من با این دیدن این کامنت ها ترجیح میدم کلا مجرد باشم خیلی خوب...:))
خب الان دیس‌لایک‌تون رو ثبت کردید دیگه غصه نداره که 😁
بعله از اتاق فرمان اشاره می‌کنن اعتماد به نفس و روی شما مردهای ایرانی از پهنا تو حلق دونالد ترامپ...
شما اگر مجرد بمونی به جمعیت بانوان ایرانی خدمت کردی برادر 😁😁😁
صلوااااات😂😂😂
به خاطر لایک غصه نخوردم که فقط می خواستم تبعیض لایکی رو به شما تذکر بدم خانم وکیل (دقیق نمیدونم وکیل هستین یا نه)
ترامپ ملعون که عشق  خخخخ 
آی آی اشتباه نکنید یکی از ناز ترین مردان روی کره زمین رو خانم ها از دست میدن...که ماجرای تاسف باریه جججج  فک کنم از فردا عزای عمومی اعلام کنن خانم ها بعد اغتشاش میشه همش میفته گردن شما گفته باشم...:)))
دیگه نبود امکانات دیس‌لایک تقصیر من نیست به خاطر قالبه...
نه من تضمین میکنم نه تنها عزای عمومی نشه بلکه هفت شبانه روز جشن و پایکوبی در اقصی‌نقاط ایران زمین بر پا کنند و نعره‌های شادی سر بدهند و الخ از شادی‌جات از خودشون در بکنند😊😊😊😊
حالا که اینطوری شد من حضور پر برکت خودم رو از خانم های این کشور محروم نمی کنم....میرم 4تا زن میگیرم تا بدونن چی به  چیه....::)))
😂😂😂🤣🤣
میگم که ماشاالله رو نیست سنگ پاست 😁😁😁
شنبه ۵ خرداد ۹۷ , ۱۰:۵۳ مریــــ ـــــم
یه نفس عمیق بکش
و یک لیوان آب بخور
:|
نفس عمیق رو کشیدم...ولی الان روزه‌م آب نمی‌تونم بخورم
ان‌شاالله بعد از افطار 😂😁
شنبه ۵ خرداد ۹۷ , ۱۸:۱۷ صـــا لــحـــه
ملی و راه های نرفته اش رو دیدی؟
فکر کردم شوهر اون خانم صورت کبودِ تو آموزشگاه خیاطی رو پیدا کردی!😂
آره موقعی که روی پرده بود رفتم دیدم و جالب اینکه اون موقع احساس می‌کردم فیلم یه کوچولو اغراق داره 😐 هر چند که فیلم حتی برام تداعی گر واقعه‌ی خاصی بود ..
شوهر اون خانم صورت کبود که اصلا معلوم نبود کی بود 😁😂
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan