می‌خواهم خودخواه باشم

بعضی وقتام سعی کنید خوب نباشید. یکمم به خودتون فکر کنید، به دل خودتون نگاه کنید. همیشه لازم نیست سوپرمن باشید و برای اینکه دل بقیه نشکنه خودتونو زیر پا له کنید و به روی خودتون نیارید. گاهی هم باید ناراحتی‌تونو بروز بدید، یا اینکه نشون بدید این کاری که انجام دادم وظیفه‌م نبود، به خاطر محبتی که بهت داشتم انجامش دادم. وگرنه یهو به خودتون میاید می‌بینید نه تنها وقت و انرژی و احساس‌تون خرج شده و قدرش فهمیده نشده، بلکه یه چیزی هم بدهکار شدید!!!

مثلا طبق عادتی که دارم خونه‌ی فامیل و آشناها که می‌ریم یه شیرینی یا کیک یا دِسِر یا یه چیز خوشمزه‌ای درست می‌کنم می‌برم. اوایل از خوشحالی تشنج می‌کردن و تا سر کوچه کلاغ پر می‌‌رفتن، اما الان شده وظیفه‌م😐😑 اگر برای یه نفر نبرم حرف و حدیث می‌شه، لب و لوچه‌ها آویزون می‌شه و خلاصه داستان می‌شه😶. اگرم ببرم کسی ازم تشکر نمی‌کنه و حتی ممکنه بگن شیرینی که برای فلانی بردی بهتر بودااااا...دیگه نمی‌بینه که برای همینی که داره روش ایراد می‌ذاره دیشب تا ساعت دوازده نصف شب سرپا ایستادم و گردنم شکسته تا درستش کردم. 

تصمیم گرفتم دیگه بی قید و شرط خوب نباشم.وقتی تمام دنیا توی هر تصمیم و رفتارشون اول و آخر منفعت خودشون رو در نظر می‌گیرن و خوبی‌هاشون حساب شده ست و با قید وشرطه چرا یه خنگی مثل من برای خوب بودن بی قید و شرط خودشو نابود کنه؟ تصمیم گرفتم یکم خودخواه باشم شاید خیلیم بد نباشه خودخواه بودن...

سلام :)

خوبی باید اندازه باشه و نباید بشه وظیفه تا دیگران سوءاستفاده کنن

یلداتونم مبارک
سلام😊
موافقم
یلدای شمام مبارک 
سلام
+یلدات مبارک...
++خوبی و بدی باید اندازه باشه
هر کدومشون زیاد بشه، خطری می شه.
سلام 
ممنون یلدای شمام مبارک
موافقم ولی در عمل باید بتونیم این اصل رو رعایت کنیم...
بدبختی اینجاست که برای ماها که اینجوری هستیم، خودخواه بودن و خیییلی سخته و بعد از یه مدت خودمون باز میشیم مثل قبل! :/ من که اینجوریم :/ هیچوقت نتونستم خودخواه باشم '_' 
دقیییییقااا باهات موافقم.. هربار گفتم از حالا دیگه خودخواهم... از حالا دیگه خودمو زیر پا نمی‌ذارم ...ولی بعدش یهو به خودم دیدم دوباره خودمو له کردم تا بقیه ناراحت نشن یا بقیه حال دلشون خوب باشه یا روابط درست بشه یا هزار تا علت دیگه... نمی‌دونم انگار مشکل ذاتیه...اصلا خودخواه بودن اول حال خودمو داغون می‌کنه...
نمی تونید خودخواه بشید.
صرفا توی همین یه مورد شاید اما یه سناریوی جدید که پیش بیاد بازم طبق ذاتتون رفتار خواهید کرد.
متاسفانه همین‌طوره..
دقیقا دقیقا! خودمون حالمون بد میشه اول از همه.. 
از بس که ما خوبیم اصن :دی :)))
اصلا فرشته ماییم اونایی که تو آسمونن ادامونو درمیارن😂😁
سلام علیکم
خوب هستید ان شاء الله ؟

خداوکیلی قبل از اینکه چیزی بفرمایید به قول ما طلبه ها سلمنا قبول دارم دیگه این یکی غیبت نمیه کبرا بود شایدم کبرا ؟ ( حالا چرا هر دوتاش خانومن هم صغرا هم کبری ) :)) 

والله من سر یکی از پستاتون یه کامنت گذاشتم بعد شما یه جواب دادید دیدم اگه بخوام جواب اون رو که طولانی بود و تو ورد تایپ کرده بودم  بنویسم تو عمومی که نمیشه همه بخاطر طولانی بودنش هم موارد دیگه که بماند.... تو خصوصیم باز نمیشه بدلیل اینکه کامنت در فضای عمومی بوده جوابشم باید اونجا باشه این شد که مردد بودیم لکن استخاره گرفتیم :)) وبعدش نمیدونم چی شد کلا فراموشم شد همه چی ... :| 

عذر تقصیر بانوی گرامی :)
سادات سلام می رسانند ...


+ما هم مثل شما تمام وقت وانرژِی خودمان رو برای اطرافیان چه در محل تحصیل وکار و چه در غیر آن می گزاریم لکن دریغ از یک تشکر یا ... خوب ما هم پیش خودمون میگیم عامو سید این کارت مگه خالصا مخلصا لله نیست ؟ خوب اگه هست و برای بنده اش نیست پس چه نیازی به تشکر اونهاست... وای اگه این تو ذهنته که للناسه و لله نیست :| ولی خب آدم چه کنه گاها یه سری کارها رو برا خود خود ملت فهیم:|| انجام میده و از اونها انتظار تشکر رو داره این خستگی و.. از تنش در بیاد باس بشون بگی عامو وظیفم نیست ها لطف بت کردم ها مَن لَم یَشکُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلوقینَ لَم یَشکُرِ اللّه  عَزَّوَجَلَّ (هر کس در مقابل خوبى مردم تشکر نکند، از خداى عزّوجلّ تشکر نکرده است.) (عیون الاخبارالرضا ج2، ص24، ح2)
اها اینو یادم رفت بگم بعضی ها حالا آدم انتظار تشکر ازشون نداره یا حتی اگه هم داره میگه بابا بیخیال این مال این حرفا نیست ولی یکی نیست بش بگه تو که مال این حرفا نیستی لااقل زخم زبون نزن لا اقل ایراد نگیر... به قولی خیرت نمیرسد لا اقل شر مرسان یا به قول بچه های رزمنده حال نداری ثواب کنی گناه نکن... حالا من میگم عامو حال نداری دوست نداری بلد نیستی یا مال این حرفا نیستی که تشکر کنی لا اقل ایراد نگیر  لا اقل خرابکاری نکن ....

ولی ولی ولی تیکه ی آخر منبرک مهمه ، و همه اون بالایی ها حرف دل بود و همدردی و... برای آروم کردن شما آبجی گرامی ، لکن اینا نباید سبب بشن که شما دیگه خوبی نکنی و این عملو قطع بکنی به خاطر چهارتا بنده خدایی که رعایت نکردن ... حالا همه چرت وپرتای من به کنار و توو سطل زباله ... ببین پدرمون و مولامون یعسوب الدین حضرت امیرالمونین علی (علیه السلام) چه می فرمایند :

لا یُزَهِّدَنَّکَ فِى المَعروفِ مَن لا یَشکُرُ لَکَ، فَقَد یَشکُرُکَ عَلَیهِ مَن لا یَستَمتِعُ بِشَى ءٍ مِنهُ، وَقَد تُدرِکُ مِن شُکرِ الشّاکِرِ أکثَرَ مِمّا أضاعَ الکافِرُ ، واللّه  یُحِبُّ المُحسِنینَ؛


تشکر نکردن دیگران از تو نباید تو را به خوبى کردن بى رغبت سازد، زیرا کسى که از آن نیکى کم ترین بهره اى نمى برد (یعنى خداوند) از تو قدردانى مى کند و از سپاسگزارى این سپاسگزار به بیش از آن چیزى مى رسى که فرد ناسپاس فرو گذاشته است و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

نهج البلاغه(صبحی صالح) ص505 ، حکمت 204

*******************************************************

صادق آل محمد (ص) می فرمایند :

إنَّ المُؤمِنَ مُکَفَّرٌ و ذلِکَ أنَّ مَعروفَهُ یَصعَدُ إلىَ اللّه  تَعالى فَلا یَنتَشِرُ فِى النّاسِ ، و الکافِرُ مَشهورٌ و ذلِکَ أنَّ مَعروفَهُ لِلنّاسِ یَنتَشِرُ فِى النّاسِ و لا یَصعَدُ إلَى السَّماءِ؛

مؤمن ناسپاسى مى شود، زیرا خوبى او به درگاه خداى تعالى بالا مى رود و در میان مردم شایع نمى شود، اما خوبى هاى کافر شایع مى شود چون براى مردم است و به درگاه الهى بالا نمى رود.

علل الشرایع ج2، ص560، ح1



+التماس دعا
سلااااام...
انصافا غیبتتون به حدی رسید که گمان کردیم غایب مفقودالاثر شدید 😂
ولی خب همین کامنت بلند بالایی که زحمت کشیدید وقت گذاشتبد تایپ و ارسال کردید می‌تونه ظهور خوبی باشه پس از این غیبت 😁 
سلام متقابل من رو به سادات بانو برسونید😊
با تمام صحبتاتون تقریبا موافقم... تمام زندگیم سعی کردم فقط برای خدا کار کنم تمام تلاشمو کردم که تمام مدت نگاهم فقط به خودش باشه و برای مردم کاری نکنم اگرچه منم انسانم و قدر و وسعم کمه... اینم می‌دونم که اتفاقا اگر خدا قبول کنه بنده‌ی خدا دستتو گاز می‌گیره. پس نشانه‌ی پذیرش خدا رو ناسپاسی بنده قرار می‌دم و کاری که برای خدا می‌کنم با رفتار بد بنده متوقف نمی‌کنم.اماااا اینکه بنده ها قدر نمی‌دونن یه طرفه این که نیت خالص شما رو مورد سوء استفاده و شر رسوندن به شما یا بقیه قرار می‌دن جریانش فرق داره... گاهی هم شما برای خدا کار کردید و اصلا از بنده توقع ندارید جبران کنه یا حتی قدر بدونه اما خودتون زیر بار اون خوبی له می‌شید و یهو به خودتون میاید می‌بینید به هلاکت رسیدید و نتیجه‌ای حاصل نشده، گویا جای اون خوبی اونجا نبوده و خود خدا هم راضی نبوده شما عزتتون رو زیر پا بگذارید در برابر کسی که لیاقتش رو نداشته‌... نمی‌دونم منظورمو خوب رسوندم یا نه ،در واقع می‌خوام بگم خوبی حتی اگر برای خداست باید به اندازه و به جای خودش باشه...
در هر صورت همه این حرفها یه طرف ، اینکه در عمل هم بتونیم توی رفتارمون پیاده‌ش کنیم یک‌طرف منم مثل همه‌ی آدما ظرفیتم محدوده و ایمانم هم که ناقصه(تازه اگر موجود باشه) هرچقدرم برای رضای خدا کار کنم یه جایی بلاخره کم میارم و خسته می‌شم...
+محتاجیم به دعا حاج آقا😊
شنبه ۱ دی ۹۷ , ۱۳:۴۱ صبورا کرمی🦄
زمستونت مبارک
وقتی ایراد می ذارن بگو دیشب تا ساعت دوازده داشتم درستش میکردم خواهش میکنم وظیفه ام بوده
به شوخی حرف تو بزن.
دارم روی این روش کار می‌کنم امیدوارم بتونم تمییز از آب دربیارمش😂😂 آخه وقتی می‌خوام رک حرف بزنم خرابکاری می‌کنم 🤔😂
شنبه ۱ دی ۹۷ , ۱۵:۲۹ صبورا کرمی🦄
یا میتونی این بار جایی رفتی چیزی نبری وقتی به رو آوردن بگی اخه اون دفعه قبلی خوب نشد فلانی دوست نداشت   یا چیزی مثل اینا 
حرف تو بزن
وااای عاشقتم کاش منم بلد بودم انقدر قشنگ جواب تو آستین داشته باشم...خیلی خوبه واقعا😍
شنبه ۱ دی ۹۷ , ۱۶:۲۷ صبورا کرمی🦄
من روش اول رو پیاده میکنم بیشتر وقتا
ولی گاهی هم سکوت میکنم تا به وقتش یهو یه طعنه تپل بتونم بزنم
گاهی ام کلا هیچی نمیگم و یا می گذرم یا هی تو خودم حرص میخورم
مثل خواهر منی اونم یا نمی‌گه و حرص می‌خوره یا یه چیزی می‌گه که درست و حسابی طرفو آچمز می‌کنه😂
من بلد نیستم کلا 😁
شنبه ۱ دی ۹۷ , ۲۰:۰۹ آقای سر به هوا :)
خوبی از حد بگذرد ابله گمان بد برد!
یه چیزی تو همین مایه ها البته یکم لطیف‌تر...بلاخره فامیلن نمی‌شه فحش بدم بهشون😂
سلام
کلاً واسه کسی دیگه تب نمی کنم، جز واسه خودم :)
سلام 
کار خوبی می‌کنید😊
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan