معیار ازدباج اسلامی

دیشب نومزدنگ پسر داییم بود. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد کوچکترین نوه‌ی فامیل توی سن بیست و سه سالگی زن بگیره وقتی بزرگتر از اون توی فامیل هنوز دارن دست دست می‌کنن. عاخه مدل فکری و سبک زندگیشم طوری بود که به زن گرفتن نمی‌خورد.عجیب‌تر اینکه ترجیح داد دوست دختر خودش که چهار سال باهاش بود رو بگیره تا اینکه اینو ول کنه و بره با دوست دختر قبلی یکی دیگه ازدواج کنه😁😁😁خلاصه به علت جیگیلی مستون بودن مراسم من نرفتم.اما اخبار و عکس و فیلما از یه منبع موثق به صورت آنلاین مخابره شد.😁

خلاصه فهمیدیم عروس بدتر از خود ما سبزه و قد بلند و موفرفری و بسیار زشته😍 خعلی هم دختر قانعی بوده طوری که با اینکه می‌دونسته پسردایی گرام ما مبتلا به بیماریms میباشه و هیچ پول و سرمایه ای نداره و... خیلی شیک و مجلسی برگشته گفته از صفر شروع می‌کنیم. برای اثبات حسن نیت هم مهریه شو ۴تا سکه تمام بهار آزادی قرار داده و به محض اینکه پسردایی گرام توی یه قسمت اداری یه شرکت عطر فروشی استخدام شده عقد کردن و تمام.😐

یه پسر دایی دیگه‌م دارم که اصلا مدل فکری و رفتاری این داماد کوچولو رو قبول نداشت. الان سی و پنج سالشه و مادرش حدود هشت ساله چادرشو بسته به کمرش و توی این دفاتر همسریابی که خانم جلسه‌ایا اسم دخترای دم بخت( البته ویژگی‌ سفیدپوست با موی لخت و بور و دور کمر ۳۸ و قد ۱۶۵ و وزن ۴۵ و الخ از فاکتورهای سیندرلایی که الان برای بچه مذهبیا اولویت انتخاب هستن به اضافه وضع مالی و شغل و مقام و منسب پدر دختر رو به دقت لحاظ می‌کنن) رو می‌نویسن و ده بیست سی چهل می‌کنن شانسی به نیت پنج تن پنج تا شماره می‌دن به مادر پسر تا به شیوه ی خرید کالا برن خواستگاری، داره سرگردون توی محله‌های بالای شهر می‌گرده. هر بارم می‌بینیش می‌گه دختر بساز همه چیز تموم که عروسی نخواد پرخرج نباشه پدرش پولدار باشه سراغ ندارید؟؟!! بعد ما یه نگاه به پسرش که تنها تفاوتش با شه‌رک اینه که سبز نیست می‌کنیم و با لبخند محو می‌گیم چی بگیم والا😊

دو روزه دارم با خودم فکر می‌کنم واقعا کدومشون سبک زندگی خداپسندانه‌تری دارن؟ اگر امام معصوم بود راجع به این همه بدعت و بدرفتاری که با سنت مقدس ازدواج می‌شه چی میگفت به ما؟دین داری دقیقا به چیه؟ به چادر و ریش؟ آیا لازم نیست یه سری چیزا هم توی رفتارمون نمود پیدا کنه؟ آیا زشت نیست که در مهم‌ترین سنت پیامبر ما مثل بی دین‌ها انتخاب و رفتار کنیم و بی دین‌ها حتی در بلاد کفر از ما مسلمان‌تر رفتار کنن؟پوسیدگی در فکر دقیقا این نیست که ادعای یه عالمه مذهبی بودن داشته باشیم بعد حدود هفتاد درصد عقاید به ظاهر مذهبی ما رو ظواهر مادی و حتی عرف‌ها و تفکرات بی پایه‌ی عامی و سخیف تشکیل بده؟ و هزااااارتا سوال دیگه که مثل مورچه دارن روی مغزم راه می‌رن و قلقلکش میدن...

نظر شما چیه؟ بی پرده و بی‌رودربایستی بگید لطفا. دوست دارم نظرات مختلف رو بدونم.

سلام

ماشالا چقدر اشتباه تایپی اونم از عمد (*_^) داشتین -_____-


مذهبی نماها اینجورین دیگه
اگه واقین پایبند ب دین و سنت رسول خدا بودیم خیلی از مشکلات بالاخص در زمینه ازدواج حل میشد
اما چ بگویم ک فقط ظاهرا پایبندیم و شاید در حرف هم پایبند باشیم ولی موقع عمل ...

آیا مسخره کردن شرک عه ببخشید پسر داییتون :دی کار درستی است؟! 


واقین ب پسری ک تو این دوره زمونه جرئت می کنه و خواستگاری میره (اگه مشکل خاصی نداشته باشه) باید بعله گفت! ^_^
سلام
نه خدایی اشتباه تایپی ها عمدی نبود اول پست رو منتشر کردم بعد شروع کردم به اصلاح که خب شما زودی اومدید و خوندید 😂😂
تازه جالبه مذهبی‌نماها بیشتر ادعای مذهبی بودن دارن و همه رو هم تکفیر می‌کنن😐
نه خود شه‌رک...عه ببخشید پسرداییم راضیه مسخره‌ش کنیم😂
اون پسری که تو این دوره زمونه جرات می‌کنه بره خواستگاری نباید بله گفت باید گذاشتش روی سر حلوا حلواش کرد😊
الهی خوشبخت شن و الهی که درمان ام اس پیدا میشه و پسرداییت خوب میشه 
بعدم دقت نکردی یکی شون دهه شصتیه با مغز معیوب اون یکی هفتادیه و زود ازدواج کردنش طبیعیه :)))))
ممنون عزیزززم ان‌شاالله عروسی شما😍
راستش نه دقت نکرده بودم الان دقت کردم دیدم حق با توئه😂😂😂😂
قربونت ان‌شاالله همین روزها قبل محرم کارت دعوت میرسه دستت فقط یه داماد بیارید بی زحمت :)))))
دیدی همه جوانب رو در نظر نمیگیری :)))
بنازم سرعت عمل رو...بذار بگردم یه چندتایی دوماد تو انباری داریم میارم برات هرکدومو خواستی بردار تازه اشانتیونم داره 😁
شرمنده ان‌شاالله از این به بعد درنظر میگیریم😂😂
آیا حلوا حلوا کردن واسه پسر زن می شود!؟ :/


یادم رف بگم
مبارک باشه
و آرزوی خوبشختی واسه فامیل شما و بقیه جوونا 
می‌شود😁
ممنون همچنین 😊 
سلام
اول که با نظر چوگویک موافقم‎:D
دهه شصتی توی همه مسائل زندگی اندر خم یک کوچه اند و دهه هفتادی ها اومدن وخوردن و بردن
کلا جوون تر ها جسارت و تهور بیشتری دارن و برعکس آدم هرچقدر عدد سنش کرنومتر میندازه حساس و محافظه کار تر میشه

در مورد موضوع خود پستتون آدم اول از مادرها ناامید میشه
بارها دیدم پسرهایی که دیگه داره برای ازدواجشون دیر میشه و یه خانم رو میپسندن ولی مادرشون بخاطر نداشتن همون ملاکهای بالا مخالفت میکنه
و تحت هیچ شرایطی به آدم معمولی رضایت نمیده و فکر میکنن پسرشون حیف میشه‎ و لیاقتش بیشتر ازیناس‎:|‎
این جدای از شرایط واقعا داغون پسرهاست که بازهم کسی روهمتراز خودشون نمیدونن
کلا این قصه ازدواج مذهبی ها غصه پردردیه و بسیار دافعه دار و منزجر کننده
ازقبل ازدواج با این ملاکها شروع میشه تا بعد ازدواج و تصمیم های یکطرفه عجیب و غریب... 
چیزی ندارم بگم جز اینکه صفر تا صد کامنتت گوشه‌ای از دردهای دلم بود ☹
جمعه ۹ شهریور ۹۷ , ۱۳:۵۹ صـــا لــحـــه
ازدباجِ اسلامی غلط املاییِ عمدی هست یا نه؟

منم قبول دارم حرفتو. مشکل تو دینداریِ دهه چهلی هاست که منم هیچ جوره این کاراشون تو کتم نمیره!
ازدباج اسلامی شوخی املاییه😁😁😁
می‌دونی کی بدتر می‌شه؟ اینکه دهه چهلی‌ها بچه‌های دهه پنجاه و دهه شصتی‌شونو با همین عرف‌ها و تعصبات پوسیده تربیت کردن و اسمشو گذاشتن دین‌داری 😐😕
من اون ازدواج پسر دایی کوچیک رو خیلی دوست داشتم. اینجور پسرای وفاداری خیلی کمه.
مثلا یه مدت دو نفر با هم دوست باشن و بعد ازدواج کنن خیلی قشنگه.
همسرش هم ادم خوبی بوده که با بیماریش کنار اومده و مهریه کم انتخاب کرده. این زندگی بوی خوشبختی میده. واسشون ارزوهای خوشبختی و سعادت دارم.
+در موردقسمت دوم متنت
یه بنده خدایی میگفت ایمان قوی توو بلاد کفره. 
واقعا هم همینه.
اینجا یه جوون تا سن30، 35 سالگی ازدواج نمیکنه و معلوم نیست چه غلطی میخوره! 
البته من راجع به دوستی و ارتباط قبل ار ازدواج نظر خاص خودمو دارم اما راستش منم خعلی از پسرداییم خوشم اومد که توی این سن کم زیر بار مسئولیت و زندگی رفت.
ممنون از دعای خوب‌تون در حق پسردایی و همسرش😊
یه بزرگی می‌گفت نگذارید غیرمسلمانها در مسلمانی کردن از شما پیشی بگیرن و گویا ما گذاشتیم که این اتفاق بیفته...😔
دقیقا. کاری کردن که خیلی دختر پسرا جراتشو ندارن
+مخلصم
+پیشی گرفتن خانم.اونم چجور
 نماز و روزه رو بجا بیارن جای ما رو تو بهشت میگیرن:)))
خدا همه‌مونو به راه راست هدایت کنه واقعا😊
من به شخصه با سخت‌گیری مخالفم. از صفر شروع کردن مگه چشه؟! خیلی شیرین‌تره تا اینکه یه زندگیِ به ۱۰۰ رسیده رو از خانواده‌ها تحویل بگیریم.
مساله اصلی اینه که این تفکرخوب که می‌گی و مبناش سبک زندگی اسلامیه و یه عالمه تفکر خوب ساده‌پسند دیگه هستن که اصلا برای آدمای مدعی مذهب و تشرع تعریف نشده و بهش عمل نمی‌کنن... من بیشتر ناراحت تفکر پوسیده‌ای هستم که قشر بزرگی از مذهبی‌ها دارن ازش پیروی می‌کنن و اصلا حواس‌شون نیست که اینا آفته نه عرف و هیچ ربطی به دین و مذهب نداره... 
برای پسری که اعتقاداتش براش مهم هست و اهل دوست دختر و این چیزا نیست، چه بسته پیشنهادی غیر از ازدواج سنتی که مادر باید بگرده براش دختر پیدا کنه دارید!؟
این چیزی نیست که خودمون انتخاب کرده باشیم. تحمیل زمانه هست. شخصا هم هیچوقت اون معیار های تخیلی رو نداشتم اما مشاهده شده که دختر مورد نظر در یک دنیای فانتزی و غیر واقعی زندگی می کنه که حق خودش می دونه که برا یک شب آرایش عروس، به پسر بیچاره فشار وارد کنه که حقوق یک ماهش رو کامل خرج یک شب کنه.
اتفاقا برای پسر پاکدامنی که اعتقاداتش براش مهمه واقعا زیبا نیست که خودش چشم بچرخونه و دختر پیدا کنه. اینکه از کمک مادرشون استفاده کنن هیچ اشکالی نداره. سوءتفاهم نشه من با دخالت خانواده برای انتخاب همسر اصلا مخالف نیستم همون طور که عنوان پست نشون می‌ده من با معیارای انتخاب مشکل دارم. اینکه اولویت‌ها چی شده برای انتخاب اینکه ملاک سنجش ‌هامون هیچ ربطی به اعتقادات‌مون نداره و اینکه رفتار کسانی که اعتقادات‌شون براشون مهم نیست از ما اسلامی‌تره ناراحتم می‌کنه.
ازطرف مقابلم کم نیستن دخترایی که از این معیارای نادرست و بی معنا دارن و ازدواج رو برای پسرای خوب سخت می‌کنن. اینکه کدوم‌طرف داره اشتباه می‌ره مساله نیست اینکه تفکرات زنگ زده مساله‌ست وگرنه که دختر و پسر نداره هر کدوم آفت خودشونو دارن.
شما اینو میگی، اما همین خانواده ها ترجیح میدن پسرشون خودش چشم بچرخونه و دختر پیدا کنه برا خودش تا اینها به خودشون زحمت بدن! اینطوری پسر میشه زرنگ وگرنه که هیچ.
داستان خودم رو دارم میگما! موندم چیکار کنم... صبح تا شب کار کنم برا چندغاز که پس فردا پول یه رهن رو حداقل داشته باشم، یا اینکه خودم مستقیما بگردم دنبال دختر و .... الانم که با پولی که توی چندسال جمع شده یه پرایدم نمیشه خرید! :(
من کاملا به شما حق می‌دم... باید دیدگاه خانواده‌ها اصلاح بشه چون واقعا توقع زیادیه از پسری که چشم و دل پاکه که خودش چشم بچرخونه دنبال دختر. خانواده‌ها باید وظیفه‌ی خودشون بدونن که توی این مسیر کمک کنن...شاید اگر منطقی باهاشون صحبت بشه متوجه اهمیت ماجرا بشن...
البته الان دخترا زیاد شعار می‌دن و در مرحله‌ی عمل دچار نقص هستن حتی شاید خود منم دچار این نقص باشم اما قطعا هستن دخترایی که بسیار قانع و بساز هستن و حاضرن با هزینه‌ی کم هم زندگی رو شروع کنن.ان‌شاالله که ازدواج آسان نصیب همه‌ی جوان‌ها بشه.
من وارد بحث بزرگترا نمیشم 😁😁
فقط مبارک باشه
😁😁😁
ممنون ان‌شاالله قسمت شما...ولی اگر نظرت مخالف بود می‌گفتی بهترم بود 😊
آخ آخ این طومار کامنتها رو میبینم سرم گیج میره 😁😁
مخسره می‌کنی منو؟😁😁😁😁
الان ازدباج اشتباه عمدیه یا غیر عمدی؟😁

به نظرم کارشون خوبه هرچند سختی زیاد داره
ازدباج شوخی عمدیه😁
معلومه که خلاف جریان رودخانه شنا کردن سخته ولی به هدف رسیدن شیرینش می‌کنه...
نه به جون جوجه هام 
دوباره سرم گیج رفت 😁😁
اوخی جون جوجه هات مگه چقدره که بهش قسمم می‌خوری؟😍😄
خیلی چیزها در این دوره زمونه متفاوت شده و بدعت های زشتی ایجاد شده...
فاصله گرفتن از دین و تفسیر به رای این مصیبت ها رو داره..
از این دردناک‌تر انفعال ماست و اینکه به فکر راه برون رفت از این رکود و گندیدگی نیستیم
یه ماهه هستن :)
ای جان 😍😍😍😍😍😍😘
چه دوس دختر خوبی داشته
واقعا دم دختره گرم
ازاین‌دخترا کم پیدامیشه.حداقل دورو برمن
عارضم به خدمتت که این زن دایی شما هنوز در دوران خان باجی‌ها به سر میبره
بهش بگو من به کارخونه سفارش تولید همچین دختری رو میدم
فقط ادرسشو بگه براش پست کنم

عاره دختره خیلی خوبیه 😊😊😊
قربون شکلت الان جامعه پر شده از خاله خان‌باجی آدم حسابی خیلی کمه با ذره بین هم یافت نمی‌شه😐
آدرس پستی شو می‌گیرم برات می‌فرستم ولی گمون نکنم کارخونه از پسش بربیاد😁
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan