زن یا باربی؟ مسئله این‌است...

از وقتی عکس عروس جدید خانواده سلطنتی انگلستان توی فضای مجازی پخش شده ملت ایرانی دارن سکته می‌کنن ... یه عده می‌گن ببین چقدر ساده ست یاد بگیرید دخترای ایرانی که کاردک بکشی رو صورتتون تیغه‌ش می‌شکنه انقدر بتونه‌کاری کردین‌. یه عده می‌گن نگاه به آرایش نداشتنش نکن و اینا سادگی چهره توی روز عروسی رسم‌شونه و عوضش خرج لباس و مراسمش n میلیون دلار شده و گرون‌ترین عروسی تاریخه و فلان (که من اصلا نمی‌فهمم ربط این دوتا مقوله‌ چیه به هم؟ 😐)

یه عده‌ی کثیری هم حرف‌شون اینه که این دختره‌ی اکبیری که یه کرم نزده به صورتش کک و مک‌هاشو بپوشونه(به قول بچه ها دو سه سالم از پرنس هری بزرگتره و یه بار طلاق گرفته 😂) چه شانسی داره و ببین چه خرجی براش می‌کنن و چه تحویلش میگیرن و الهی کوفتش بشه و اه لامصب دیگه یه کرم پودر مگه چیه عاخه و فلان...

اعتراف می‌کنم خواهری کوچیکه عضو اون جمعیتیه که دارن سکته می‌کنن؛ چند شبه هی عکس این بدبخت رو نگاه می‌کنه و بد و بیراه می‌گه و حرص می‌خوره و موجبات ریسه رفتن من از خنده رو فراهم می‌کنه 😁

کاری به این حرفای خاله زنکی ندارم ولی اگر از من بپرسین میگم اون افرادی که هی شعار فمنیستی دادن و گفتن زن تن نیست و بذارید آزاد باشه و این آزادی رو به معنای نمایش و عرضه‌ی هرچه بیشتر همون تن و استفاده شدیدا افراطی از لوازم آرایش و گریم و فلان برای زیباتر جلوه دادن این تن تعبیر کردن این بلا رو سر دخترای ما آوردن... این جوری که بدتر جسم زن رو محور کردید و موضوعیت دادید و گلاب به روتون گند زده شد به معیار و ملاک زیبایی ملت(چه آقایون چه خانمها) و همه چیز مصنوعی و دروغی و بزک کرده قشنگ حساب شد حتی اعضای صورت و بدن!!! و شوربختانه این ملاک ها رو به همه‌ی ما دختران پر از احساس و نیاز به دلبری القا کردید...

این می‌شه که حالا در تفکر دخترای سرزمین من اگر یه زن یه لکه روی صورتش داشته باشه و شب عروسیش اونو نپوشونه و با وجود نپوشوندن ایراداتش هنوز اعتماد به نفس داشته باشه به نظر بی ارزش و امل بیاد!!! و دقیقا همون چیزایی که اعتراض می‌کردن چرا بهاشون حساب شده رو تنها ارزش خودشون بدونن، طوری که مثل خیلی از بازیگرای وطنی که نمیخوام ازشون اسم ببرم اگر این فاکتورهای نمایشی و تزئینی رو ازشون بگیری هییییچ حرفی برای گفتن نداشته باشن!!!

و پسرای سرزمین من به جای دوست داشتن اندیشه و رفتار و معصومیت چهره‌ی یک دختر، دنبال یه باربی مو بلوند بگردن واسه پز دادن به باقی هم جنس‌هاشون...بعد می‌گن نمی‌دونیم چرا دیگه زن‌ها زن زندگی نیستن و مردها بی مسئولیت و بی‌بخار شدن و انقدر آمار طلاق بالا رفته! خب عزیز من اون عروسکی که شما باهاش ازدواج کردی تمام توانش برای عروسک بودن صرف شده ازش انتظار اندیشه و سبک زندگی نداشته باش...اون آقایی هم که اومده عروسک گرفته نیتش عروسک بازی بوده نه به دوش گرفتن مسئولیت زندگی...

و بعد با این اوضاع دغدغه همه‌مون دسته جمعی بشه بد و بیراه گفتن به زمونه‌ی خراب شده و کسانی که طبق این معیار رفتار و زندگی نمی‌کنن!!! 

خیلی غمناکه به نظرم وقتی توی یه کشوری سرانه ی خرید و مصرف لوازم آرایش چندصد برابر کتاب و لوازم فکری_هنری باشه...

سه شنبه ۱ خرداد ۹۷ , ۱۵:۲۹ آقای سر به هوا :)
بسیار جامع
مخصوصا اون جمله ی مسولیت و عروسک بازی:)
والا به خدا 😁
بین حرفای خاله زنکی اینو جا گذاشتی که دختره دو سال از پرنس بزرگتره و ازدواج دومش هم هست😁خدا بده شانس....
بدتر اینه که کتاب و تظاهر به دانایی هم وسیله ای برای شوآف شده.
عه آره راست می‌گی الان اضافه می‌کنم...😁
کااااملا موافقم...اینم برمی‌گرده به همون ظاهرگرایی و تفکر لاکچری که از هر مقوله‌ای فقط برای خودنمایی و به قول شما شوآف استفاده می‌کنه و اصلا به عمق و اندیشه‌ی جریان کاری نداره ...
ممنون از نظرت😊
چه خوب گفتی 
منم میخواستم یه پست تو این زمینه بنویسم و نقد کنم این همه هجمه ای رو که زنان ایرانی وارد شده. 
سعی کردم واقعیت رو بگم ولی خب هیچ نظری بی ایراد نیست...
حتما تو هم بنویس پری جونم قلم و نقد تو حتما از من بهتر و کاملتره به علاوه اینکه توی هر موضوعی ممکنه از هر زاویه دیدی یه نکته‌ی جدید دیده بشه که بقیه ندیدن یا توجه نکردن😍
خیلی هم عالی :)
واقعا عالی؟ 🤔😁😂
سلام
....
سلام
....
😁😁😁
سلام
یه جوک بود چندسال پیش شنیدم، دختری که ملت میخوان اینه: قیافه آنجلینا، هیکل جنیفر، اخلاق خانوم فاطمه زهرا
الانم میبینم حداقل طیف ظاهرا اخلاق و دین مدار هم همینو میخوان
اعتقاد هم دارن با زیاد خواستن از کرم خدا کم نمیاد که! 
سلام
 وااااای پوکیدم خعلی جوکش خووووبه😂😂😂😂
آاااخ گفتی دست رو دلم گذاشتی که تشت خونه... این مذهبیا که ادعا دارن از اینجا تا عرش اعلا وقتی از این حرفا می‌زنن دلم می‌خواد با کاتای تیز هاراگیری کنم تموم کنم این زندگی نکبت رو 😁😂
آری ;)
اوکی 😁
سلام
به جای اینکه شما زندگی تو تمام کنی..اونا که احمقانه معیار میزارند.باید خودشون بکشند..
بازم سلام 
عاخه ترسیدم بگم دلم می‌خواد با کاتای تیز دو نصف‌شون کنم دوباره یه عده از دوستان با پلاکارد و بلندگو بریزن تو وبلاگ شعارهای ضد تروریسم و طالبان و داعش سر بدن ترجیح دادم خودمو خلاص کنم راحت...😂😂😂😂
@من...
دقیقا، مذهبیا و غیرمذهبیا تو این مورد عین همن فقط اسمش رو تغییر دادن.
غیرمذهبیا میگن "خوشگل و خوش اندام باشه "و فلان، مذهبیا میگن "به دل بشینه" اما هزار ماشالا به دلشون که تا دختری کل فاکتورای زیبایی رو نداشته باشه نمیتونه توش بشینه!
به نظر من آفت آفته مذهبی و غیر مذهبی نداره هر کسی به شکل خودش دچار می‌شه 
حالا خوبه باز بگن به دل بشینه...مادر طرف زنگ می‌زنه برای خواستگاری از پشت تلفن! هنوز نیومده می‌پرسه ببخشید دخترتون سبزه‌ست یا سفیده؟ موهاش لخته یا فرفریه؟ سایز کمرش چنده؟چندکیلوئه؟ 
بعد می‌گی حالا آقازاده باید خیلی تو دل برو باشن که انقدر ملاک ظاهری دارن؟ وقتی تشریف میارن می‌بینی یک و شصت قدشه نود و سه وزنش قیافه‌شم دو ساعت بعد از نصف شبه ...
اَی خِدااااااااا...
:))))
بعد همون مادره انقـــــدر پسرش رو تمام و کمال میدونه که اگه دختره یکی از این معیارا رو نداشته باشه یه صفت هم میچسبونن بهش و میگن لیاقت پسرم رو نداشت! یعنی اینا اگه دخترِ از همه نظر کامل (که به نظرم وجود نداره) هم گیرشون بیاد نهایتا بازم میگن واسه پسرم بهتر از اینشم بودا، حیف شد بچه م :| کلا اعتماد به نفس وافری دارن، هم اغلب خود پسرا هم خانواده هاشون.
دقییییییییقااااا
الان جا داره که بگم خدایا توبه...
آفرین. حرفای دل منو زدی

داشتم تو دلم به عروس شاهزاده آفرین میگفتم. بعد پیش خودم گفتم خیلی قشنگه که آدم روز عروسیش بی آرایش باشه. ولی تو اگه قشنگ ترین دختر کره ی زمینم باشی،توی ایران، روز عروسیت بدون آرایش باشی، همه عالم پشت سرت حرف می زنن. 

چه رسم زشتیه این آرایش کردن!

بماند که تلویزیون خودمونم در به دامن زدن این ظاهرگرایی و ظاهرپرستی نقش عمده ای بازی میکنه. 
اینو میشه از پیامای بازرگانی که پخش میکنن دید. یه مشت زن دماغ عملی آرایش شده، شدن الگوها و باکلاسترین زنان سرزمین ما!
آخ آخ گفتی این مدل مانکان‌هایی که توی تبلیغ ادا اطوار میان انقدررررر رو مخ من می‌رن ‌که خدا می‌دونه...سریال و فیلم که جای خود دارد اصلا...
من احساس می‌کنم تقصیر اصلی گردن خود ما زن‌هاست...
نباید می‌ذاشتیم در سطح یه کالا ما رو تنزل بدن...

دلامون خونه -_-
تشت خون ...😂😂😂
اصلا من انقدر که گاهی اوقات از رفتار خانواده پسرا تو خواستگاری عصبانی میشم یکی از آرزوهام اینه که پسردار شم اونم چنتا D: بعد به قدری اینا رو خوب تربیت کنم و بهشون یاد بدم با دختر جماعت چطور باید برخورد کرد و زمان زن گرفتنشونم نهاااایت شخصیت و احترام رو واسه اون دختر قائل شم تا حرصم از تمومشون دربیاد :| واقعا یکی از مهم ترین دلایلم واسه پسر خواستن همینه! :|
عجب دلیلی😄😄😄😂 باز خوبه دلت نمی‌خواد پسردار بشی خودت بقیه رو بچزونی خنک بشی ...😁
من بعد از هر خواستگاری انقدر حرص می‌خورم دو کیلو قشنگ کم می‌کنم 😂😂😂
نه والا دلم میسوزه به حال دخترا و خانواده هاشون. چیزی هم اصولا نمیتونن بگن فقط باید شاهد باشن که خانواده طرف بیاد شخصیتشون رو با خاک یکسان کنه و بره. واسه احترام هم شده چیزی نمیشه گفت. یا اگه بگن هم پس فردا همون خواستگاره میره همه جا رو پر میکنه که با ما فلان طور رفتار شد و دخترشون بیساره! خیلی به دخترا ظلم میشه تو این مورد خیییییلی. 
من سر همون مرحله اول که میخوان بیان آدمو ببینن و اصولا مادر شوهر احتمالی همراه با پسرش میاد حرص میخورم و هِی غر میزنم هِی غر میزنم هِــــی غر میزنم😂
حس میکنم خالی شدم اینجا اینا رو گفتم 😂😂😂
ای جانم توم مثل منی پس😂😂😁
همه حرفای دل منو انگار کپی پیست کردن تو حرفای تو...
خداروشکر که یکم دلت سبک شد حالا ❤❤❤
قربونت :*
😍❤
بذار سرچ کنم ببینم این عروسه کیه که همه تون دارید ازش حرف میزنید!
عه واااا نگید ندیدیدش ... کل فضای مجازی رو پر کرده 😂
اسمش مگانه...
داشتم روی یه نوشته در همین باب کار میکردم:)
چه خوب شد که نوشتیش:)
میخواستم بنویسم که همین افرادی که میان میگن ببین اینطوری ساده رفته دمش گرم به عینه دیدک عروس خودشون وقتی ساده وارد تالار شد کلی غر زد سر همین داستان:/
پس حرف دل خیلیا رو زدم...
حرف و عمل مردم یکی نیست و این خیلی بده 
اگه شد پا جای پات میذارم و می نویسم 
ولی برا من به خوبی مال تو که نمیشه خانوم قاضی
اختیار دارید ما هنوز داریم شاگردی شما رو می‌کنیم بانو 🙈
سرچ کردم و چیزی نفهمیدم از ریخت و لباسش! :)
جدا؟ ولی من با اولین سرچ همون قیافه‌ای که هدیه گرفته بودمو دیدم 
حالا شاید عکسشو گذاشتم 😁
وای دمت گرم خیلی حال کردم با این پست خاله زنکی و جوابای بسیار باحالت ! واقعا همه دخترا توی این دردا مشترکیم 😁. 
در مورد آرایش و اینا ، به نظرم یه نگاه به ظواهر جوامع غربی بکنیم و یه نگاه به خودمون و از اون مهمتر و در آور تر اینکه اینهمه تغییرات در قیافه افراد جامعمون توی مدت زمان کم اتفاق افتاده ! که من مهم ترین عاملش رو کشتن اعتماد به نفس در خانوم هامون در جامعه میدونم . 
خدا رو شکر بلاخره یه پست ما مقبول شما شد خانم خانوما😍😊
واقعا مهمترین چیز برای یه زن اعتماد به نفس و خودباوریشه، بقیه شعارا رو باید گذاشت کنار...واقعا شدت تغییرات خیلی بهت‌آوره!
فرهنگ مشترک و جامعه مشترک یعنی همین ، شما حرف میزنی و من با عمق وجودم از این سر کشور حرفاتو درک میکنم 😍 میگم آررررره همینه خودشه 🌹
فداتم عزیزم😍❤🌷🌹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
خط خطی های ذهن serek کوچولو

اینجا کودک درون serek جان می نویسد...

آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan